Senaste nytt

SAS sänker awardpriser på långlinjer till Asien!

gdaily

Medlem
Good news är att det kryllar av plusresor till USA i vinter (jag har letat i december bara)
Bad news är att ekonomi- och businessresorna är nollade... Det senare kanske fixar till sig senare?
 

RickardG

Medlem
När SAS hade eget bokningssystem kunde man boka SAS Extra (så hette produkten då) på long haul flygningar men sedan bytte SAS bokningssystem till ett Amadeusbaserat system då kunde de inte fixa bonusresorbokning i SAS Plus (SAS Extra) längre. Det var så jag har förstått.
Frågan är om det här är första tecknet på en större IT-förändring, inklusive ny website, som kan ge spännande nyheter.
 

gdaily

Medlem
Good news är att det kryllar av plusresor till USA i vinter (jag har letat i december bara)
Bad news är att ekonomi- och businessresorna är nollade... Det senare kanske fixar till sig senare?
Citerar mig själv: Jag sökte på två personer, sökte jag på en person så hittade jag ströplatser i C och massor i ekonomi
 
När jag söker på samma datum som jag bokade resa på till Hong Kong (slutet maj) så finns det fortfarande 4 lediga platser i business på ditresan och 3 på hemresan. Och det är efter att jag redan norpat 3 businessplatser åt båda hållen. Så många öppna platser i business brukar vara extremt ovanligt att hitta på SAS-flighter. :)
Finns gott om platser i business även på andra datum till Hong Kong om någon nu funderar på att åka dit
 

Agö

Medlem
När jag söker på samma datum som jag bokade resa på till Hong Kong (slutet maj) så finns det fortfarande 4 lediga platser i business på ditresan och 3 på hemresan. Och det är efter att jag redan norpat 3 businessplatser åt båda hållen. Så många öppna platser i business brukar vara extremt ovanligt att hitta på SAS-flighter. :)
Finns gott om platser i business även på andra datum till Hong Kong om någon nu funderar på att åka dit
Säger sannolikt något om hur det går för SAS på denna linje.
 

jerixon

Medlem
Bokade en t/r plus till Farsan med sällskap till LA i Juli.... Fanns biljetter varje dag vilket inte är vanligt till USA på sommaren :)
 
Toppen