Senaste nytt

SAS "Säkra Guldkort"-kampanj

Ghoose

Medlem
Vi får ha i beaktande att antalet medlemmar som inte har guld i dag och inte skulle nå det i alla fall som kan tänkta sig åka två MR i sas plus med kort varsel är försvinnande litet utanför detta forum...

Instämmer, är nog få utanför BC & FT som direkt associerar erbjudandet med en MR ;)
 

Glenn E

Medlem
Jag fick också detta men klarar det ändå.
2 tur och retur i SAS plus mellan Norden och Europa innan 31 oktober var erbjudandet jag fick.
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Jag har fått erbjudandet att "få" EBG via 2 t/r i Plus till Europa. Jag är EBS med drygt 20 k den här kvalificeringsperioden. Har varit EBG 3 år innan det.
 

Flood

Medlem
Inte fått det. Period aug-aug. Har 24 intjänat och 20k till bokat.

Kul för de som får det i alla fall. Är det människor som inte har tjänat ihop till det själva, så lär de nog inte börja flyga tokmycket mer för att de får det, så det är nog övergående om det blir trångt i incheckningar och lounger.
 

Agö

Medlem
Om det är någon som är sugen på ex-cph så är spanien en bra destination när jag bokade ca 3500 per t/r.
plus att jag är ju EBG så det blir 21.400(ebg plus amex) + förlängt guld period till 2015 då min period löper ut 2014-04.

Nu kan jag lugnt fortsätta med mina USDM resor utan att tappa status

Titta på Alicante, direktflighten på lördagar ;)
 

nota bene

Medlem
Jag tycker det verkar fullkomligt åt helvete att EBB med typ 5k poäng får detta erbjudande. Om det riktade sig mot EBG återkval eller de som redan uppnått typ EBS i år och således i alla fall inte ligger jättelångt från guld vore det ju en schysst deal, men att urvattna konceptet med att 'ge' bort guldkort för 4000 kr till EBB utan egentligt resande är ju irriterande. Nog för att dessa troligen inte kommer att börja resa 20 resor mer per år (och täppa till fast track/lounger)...
 

Friskytten

Medlem
Kan hålla med föregående inlägg om att detta erbjudande förmodligen är ett försteg innan ytterligare devalvering av EBG-nivån /EB-programmet.

Nu kan jag bara inte låta bli att haka på: min kvalificeringsperiod börjar i morgon 1 okt (=EBS) och dessutom saknar jag 2 resor utöver de som redan är planerade för att nå bonus challenge. Och så betalar jag så klart med SAS Diners.

Enligt agehalls recept, 2 x r/t ARN-PRG i SAS+ för ca SEK 3700.

Visst, nice med EBG men jag gör det lika mycket för poängen.
 
Toppen