Senaste nytt

SAS "Säkra Guldkort"-kampanj

Ghoose

Medlem
Det är F-N inte ok ...

Brukar inte gnälla när andra får fördelar men va f-n, det är mega skillnad på att få behålla ett EBG - som man kanske haft länge och förtjänat - lite enklare en gång (lite som ett tack för några bra år) och att hoppa från EBB till EBG med hjälp av 2 fjuttiga plus resor. Tänk om eller lägg ner.

:(

Ps. Har inte fått mailet men jag ligger på 44K & 36legs, intjäning 1/7-> Så det skall nog mycket till att jag inte sätter det utan detta ;) Ds
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan ser väl SAS det här som ett sätt att dra in lite extra revenue. 2 t/r i SAS Plus bör generera mellan 7 och 10 000kr i intäkter. Hade det varit två resor i full-flex så hade det varit lite mer förståeligt…
 

jol

Medlem
Hur funkar det, min intjäningsperiod går ut idag (30/9) och jag har kvalificerat till guld med god marginal. Innebär det här erbjudandet att jag fixar min nästa period med 2 plus i oktober?

Någon som vet?

Kanske läge att ringa kundtjänst
 

jumbooze

Medlem
Om det är någon som är sugen på ex-cph så är spanien en bra destination när jag bokade ca 3500 per t/r.
plus att jag är ju EBG så det blir 21.400(ebg plus amex) + förlängt guld period till 2015 då min period löper ut 2014-04.

Nu kan jag lugnt fortsätta med mina USDM resor utan att tappa status
 

lephantome

Medlem
Jag har 40.000 och intjäningsperiod fram till sista oktober så jag hade nog klarat det på näppen utan detta. Någon som har tips på billigaste resan över dagen/weekend i oktober från ARN?
 

lago

Medlem
Trots att jag för en dryg månad sedan uppnådde EBG fick jag meddelandet i inkorgen. Säkrade kortet genom en t o r Prag, vilket var klart prisvärt. Tror jag betalade runt 3.200 för biljetten. Då var det ut från Arlanda en tisdag och hem igen på fredag, vilket var klart billigare än en traditionell weekend.
 

agehall

Medlem
Å andra sidan ser väl SAS det här som ett sätt att dra in lite extra revenue. 2 t/r i SAS Plus bör generera mellan 7 och 10 000kr i intäkter. Hade det varit två resor i full-flex så hade det varit lite mer förståeligt…

Det låter som omedvetet resande... Jag gör två T/R i Plus ARN-PRG för typ 4200. Det är nog det billigaste guldkortet man kan tänka sig.

Tyvärr blev det dyrare om jag skulle ha varit borta en natt, annars hade man kanske kunnat kombinera med en natt på Hilton också. Behöver några stays till där...
 
Toppen