Senaste nytt

SAS retromålade plan?

Moco

Medlem
Tror att SAS håller på att eventuellt provar någon ny uniform just nu.

Jag har sett en svart kostym, liknande den som JetTime-folket använder, på besättningen nu, bland annat på longhaul. Det är möjligt att det är något eget hittepå, men det var iallafall 2 st som hade svarta kläder. Riktigt tighta grejer, så jag hoppas att det inte blir något genomslag på den. Tycker inte att man ska eftersträva att vara trendmässigt rätt, utan snarare klassiskt välklädda. Den "gamla" blå uniformen håller fortfarande bättre då.
 

Coalcandy

Medlem
Fick syn på kärran i fråga på DUS i söndags. SAS-appen sa att jag skulle flyga en CRJ-900, men tydligen var det ersatt med planet i fråga :)
DSC02685.JPG
 

Smuffe

Medlem
Jag flög med den från CPH till OSL 2012 när jag skulle upp till Stavanger och jobba.
Trevlig kärra måste jag säga. :)
 

Jensik

Medlem
Tror att @Jensik sitter på Christian Valdemar Viking på väg mot ARN just nu.
Yes jag var med på SK1430 ikväll som @Agö skriver. En riktigt fullsatt flygning med Christian Valdemar Viking, med alldeles för mycket handbagage!
Här är två (mycket dåliga) bilder från ikväll. Ska gräva fram bilderna som jag tog på PMO förra året. De blev betydligt bättre.

IMG_1653.JPG

2016-03-09_22-42-42.png
 

JimLov

Medlem
Aha, har du inte tagit den där bilden själv?
I så fall får du be moderatorer att ta bort bilden då det inte är tillåtet att ladda upp icke egentagna bilder i forumet.
Om du laddar upp bilder från press release eller bilder som är avsedda för Public domain, behöver du fortfarande ange varifrån bilden kommer.
Och nu när jag hade tid att hojta till mod så var det redan fixat. :)
Bra jobbat. :)
 
Tror inte att det är bra för varumärket SAS om man går ifrån sin design på produkten, SAS igenkännande är ju de röda motorerna, den blå logotypen på stjärtfenan o.s.v.
Ser inga problem med det! :) Tror snarare att det ger varumärket en boost - Många som är äldre idag eller barn när den målningen var i bruk drar sig till minnes och en djupare känslomässig relation till bolaget knyts. Bolag med erfarenhet och anor tänker jag när jag ser retrolivery.
 
Toppen