Senaste nytt

SAS retromålade plan?

JimLov

Medlem
Har kikat runt lite men inte sett något inlägg om det, mod får döda eller slå ihop tråden om det redan finns en, men en bekant såg en retromålad kärra på Arlanda för ett par timmar sedan. :)

Mod Edit:
Man får inte posta bilder man inte har rätt till
 
Last edited by a moderator:

chazzie

Medlem
Jag håller med @011430121 att målningen är en av SAS stora kännetecken, så man ska nog inte mecka för mycket, men visst är retroplan snyggt!
 

JimLov

Medlem
Jag hade fått för mig att det var en del av SAS jubileum med retromålningen.
Brukar det inte göras sånt eller håller bolagen sådant till ett minimum?
 

011430121

Medlem
Jag hade fått för mig att det var en del av SAS jubileum med retromålningen.
Brukar det inte göras sånt eller håller bolagen sådant till ett minimum?
Borde vara ett minimum, SAS har några som är Star Alliance målade, vet inte hur det är med den A-340 som var/är Star Alliance målad om den blev SAS målad efter besöket i Zürich. Det finns ju även SAS maskiner som har ett "reklam" budskap lackade, någon har EuroBonus lackning.
På 90 talet hade SAS två MD-82 som gick inrikes i Sverige lackade en i helt röd och en maskin hel blå kallades med öknamnen Mona och Carl, efter Mona Sahlin och Carl Bild hittar inga bilder som jag kan lägga ut, hoppas att någon på SAS läster detta och lägger ut dem
Den lackning som SAS har på sina maskiner förnärvarande kom när SAS fick sina 737 or, och uniformen kom den 7 maj 1999, det blev många diskutioner om den, Pursern hade inga streck, man kan än idag se att de har något ljusare kavaj än övriga, strecken kom dock tillbaka efter en kort tid, de i Cockpit fick baseboll kepsar, dock kom den mera guld prydda skärmmössan till baka rätt så snabbt.
Tror att SAS håller på att eventuellt provar någon ny uniform just nu.
Ursäkta att det blev mycket OT
 
Toppen