SAS retromålade plan?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av JimLov, 8 Mars 2016.

1. JimLov

JimLov Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har kikat runt lite men inte sett något inlägg om det, mod får döda eller slå ihop tråden om det redan finns en, men en bekant såg en retromålad kärra på Arlanda för ett par timmar sedan. :)

Mod Edit:
    Man får inte posta bilder man inte har rätt till

Last edited by a moderator: 9 Mars 2016
    Smuffe, chazzie, Schlaake och 11 andra gillar detta.
  2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den har funnits i SAS flotta i 10 år, var den första A319 i SAS flotta. Har CPH som bas.

Smuffe, Fredrik Jeanson och JimLov gillar detta.
  3. JimLov

JimLov Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du ser. Jag är hopplöst efter med andra ord. :D
    Om vi inte kan se det som en revival av retro och att jag är först med det. ;)

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smuffe, JimLov och 011430121 gillar detta.
  5. Whiskey

Whiskey Medlem

Så fin. SAS borde köra mer retro generellt.

Smuffe, ejm, Axelzon och 2 andra gillar detta.
  6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte att det är bra för varumärket SAS om man går ifrån sin design på produkten, SAS igenkännande är ju de röda motorerna, den blå logotypen på stjärtfenan o.s.v.

olo gillar detta.
  7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med @011430121 att målningen är en av SAS stora kännetecken, så man ska nog inte mecka för mycket, men visst är retroplan snyggt!

8. JimLov

JimLov Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade fått för mig att det var en del av SAS jubileum med retromålningen.
    Brukar det inte göras sånt eller håller bolagen sådant till ett minimum?

011430121 gillar detta.
  9. Whiskey

Whiskey Medlem

Jag menade inte just logotyp och målning av plan. Snarare matkoncept (smörrebröd), glas, inredning m m

011430121 gillar detta.
  10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde vara ett minimum, SAS har några som är Star Alliance målade, vet inte hur det är med den A-340 som var/är Star Alliance målad om den blev SAS målad efter besöket i Zürich. Det finns ju även SAS maskiner som har ett "reklam" budskap lackade, någon har EuroBonus lackning.
    På 90 talet hade SAS två MD-82 som gick inrikes i Sverige lackade en i helt röd och en maskin hel blå kallades med öknamnen Mona och Carl, efter Mona Sahlin och Carl Bild hittar inga bilder som jag kan lägga ut, hoppas att någon på SAS läster detta och lägger ut dem
    Den lackning som SAS har på sina maskiner förnärvarande kom när SAS fick sina 737 or, och uniformen kom den 7 maj 1999, det blev många diskutioner om den, Pursern hade inga streck, man kan än idag se att de har något ljusare kavaj än övriga, strecken kom dock tillbaka efter en kort tid, de i Cockpit fick baseboll kepsar, dock kom den mera guld prydda skärmmössan till baka rätt så snabbt.
    Tror att SAS håller på att eventuellt provar någon ny uniform just nu.
    Ursäkta att det blev mycket OT

Remington Steele, jerixon, Smuffe och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!