Senaste nytt

SAS redo för take off till Los Angeles

Jag håller med @agehall och @chazzie , det intressanta är att det nu finns ytterligare en långlinje. Men för att bidra till diskussionen skulle jag säga att det viktiga för oss här inte är en bild på en A330/A330-E/A340 från utsidan utan snarare att insidan och säteskartan är korrekt avbildad.
 
  • Gilla
Reactions: olo

463829

Medlem
Jag är faktiskt rätt trött på dessa kommentarer. BC är inte och har aldrig varit ett forum för flygnördar (dvs folk som bryr sig mer om flygplan än att resa) - inriktningen premiumresande (och till viss del frekvent resande) och premiumresenärer bryr sig nog inte så värst mycket om ifall det är en A330 eller en A340 på en bild som uppenbarligen är en illustration av något, inte menat att exakt avbilda verkligheten.

Tycker det är högst relevant att använda en bild på en A330 då texten börjar med I dag lyfter SAS första avgång från Stockholm till Los Angeles. Är det ett misstag eller inkompetens är min tanke.
 

santamonica

Ny medlem
Själv kan jag inte genom att bara titta på bilden avgöra om det är en A330 eller A340, har inte den kunskapen helt enkelt, men tycker också att om man lägger upp en bild till en text så bör bilden på ett korrekt sätt höra ihop med textens innehåll. Det jag däremot är speciellt intresserad av är att veta vilken plantyp och vilken konfiguration just den linjen flyger med. Någon skriver här att man använder/kommer använda både A330 och A340, är det så? Har dessa två samma konfiguration i business, och är det samma typ av säten etc.? Kan man se detta någonstans?
 

Agö

Medlem
Själv kan jag inte genom att bara titta på bilden avgöra om det är en A330 eller A340, har inte den kunskapen helt enkelt, men tycker också att om man lägger upp en bild till en text så bör bilden på ett korrekt sätt höra ihop med textens innehåll. Det jag däremot är speciellt intresserad av är att veta vilken plantyp och vilken konfiguration just den linjen flyger med. Någon skriver här att man använder/kommer använda både A330 och A340, är det så? Har dessa två samma konfiguration i business, och är det samma typ av säten etc.? Kan man se detta någonstans?
Hej och välkommen! Gillar du hockey? Du kan se skillnad på 330 och 340 på antalet motorer, där den senare varianten har fyra medan 330 har två.

I denna post hittar du länk till kabinerna.

SAS första A340 som får nya kabinen | Sida 33 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Som synes har 330 32 platser i C medan 340 har 40 platser i C varav åtta platser i den lilla affärsklasskabinen.
 
Toppen