SAS provar nytt grepp(?)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Christian Sternudd, 18 April 2015.

  1. Fick precis mail från SAS, de ville meddela mig att jag har för mycket poäng?!

    image.jpg

    Tycker det var rätt lustigt att informera mig på det här sättet ;) varför inte slänga med en saftig och oignorerbar rabatt? ;) fler som reagerat?
     
  2. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Inget nytt! Jag har fått likalydande mail ett antal gånger och under några år. Syftet är nog att attrahera en "reducering" av potten. Den kommer, tids nog....;)
     
  3. mha321

    mha321 Medlem

    Har du så mycket poäng behöver du väl ingen rabatt, det är väl så de resonerar? :)

    Fick samma idag för övrigt. Har kanske också tillräckligt många poäng för att inte vara värd deras challenges och liknande..
     
  4. chazzie

    chazzie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Känner igen det också, förmodligen så som tidigare sagts vill man reducera poänginnehavet med egna tomma platser istället för att betala för BC-medlemmar som åker Lufthansa F :D
     
    Smuffe och FF#1 gillar detta.
  5. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick också det mailet, tycker att de är rätt trista. Jag har 100% koll på hur mycket poäng jag har och 99% koll på var jag kan ta mig med dem (100% på sas). Det skulle vara mycket roligare att få ett riktat erbjudande med någon deal eller nått.
     
    Gus och Christian Sternudd gillar detta.
  6. Men det är exakt lite så jag känner också, jag är uppenbarligen en rejält trogen kund och förtrogen med deras utbud då jag samlat ihop nog med poäng att åka "vart jag vill i världen".

    Så vad fan spenderar de tid på att skicka ut ett mail som meddelar mig det uppenbara för? Här har de istället ett gyllene tillfälle att arbeta personaliserat. "Hej X X, just du som är fantastisk kund till oss har vi ansträngt oss lite extra för och här kommer 3 förslag på riktigt bra och häftiga upplevelser som du kan ta del av då du har så pass mycket poäng som du har! ..."

    Istället för att tjata på mig att göra av med mina poäng helt random och helst typ NU
     
    Gyllenbock och Smuffe gillar detta.
  7. Palle Kuling

    Palle Kuling Medlem

    "Du har du" noterade men jag lyckas inte hitta var de säger att du har för mycket poäng. Finns säkert dom som skramlar ihop poäng utan att veta hur mycket dom har och uppskattar dessa mail.
     
    Johan Hbg gillar detta.
  8. Johan Hbg

    Johan Hbg Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har några vänner och kollegor som låter sin poäng gå ut. "Man hittar ändå inga bra resor.

    Eller så köper de nåt värdelöst i shoppen. Är väl ingen dum idé då att upplysa att poängen räcker till x eller y osv.
     
    Gus, Palle Kuling och Fredrik gillar detta.
  9. Det plinga till i alla mailkorgar samtidigt på jobbet och det var roliga reaktioner vart SAS föreslog att olika kollegor skulle kunna åka nånstans med sina poäng :)
     
  10. Aurora

    Aurora Medlem

    Hvis man snur på det, kan man jo si de minner deg på om at du har mer enn nok poeng til å reise hvor som helst - i tilfelle du har glemt det.

    Mvh hilsen "glasset er alltid halvfullt" :D
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×