Senaste nytt

SAS presenterar vinterprogrammet 2014-2015

Palazzi

Medlem
Att det finns många avgångar från Stockholm till Spanien är på ett sätt bra då vi får billiga biljetter i Plus till EU3 :)

I längden så kanske det skulle vara hälsosammare om fulflyget försvann ja.... Gärna konkurrens mellan "riktiga" flygbolag där man konkurrerar med komfort och pris och inte enbart med lågt pris.

Skandinavien behöver ett starkt SAS, i konkurrens med TF, AY, AF, KLM, LH, BA etc....

Mvh
/NotRyan

Ja, den aspekten är inte att förringa :). Jag bara reflekterar över Spaniens enorma dominans för skandinaviskt semesterresande..
T.e.x Frankrike är ju världens största turistland, men från Skandinavien är det inte alls lika bra anslutningar (förutom till huvudstaden) .

För egen del så bekommer ju inte byten så värst, men för att nå ut till den stora massan krävs nog direktflyg nuförtiden.
Det positiva i det hela är väl att man får ha kvar sina "guldkorn" för sig själv :).

Jag håller med dig i analysen, och tycker det är positivt med SAS underleverantörer (som skrevs om i förra tråden), samt KLM's etablering på regionalflygplatser.
Jag tyckte själv att bussresan mellan Västerås o Arlanda var jobbigare än tre byten när man väl påbörjat resan.
 

Palazzi

Medlem
Ja Swiss körde väl både lördag och söndag med hyggliga tider från GOT. Testade i C en gång, ypperligt. Dålig beläggning dock så frågan är har Swiss bekräftat de kör till vintern igen (hoppas).

Verkar tyvärr inte vara omladdat iaf, utan den föreslår SAS inrikes till ARN. Om linjen inte återkommer är set givetvis ett annat läge för SAS..
 

ekf

Medlem
Ja Swiss körde väl både lördag och söndag med hyggliga tider från GOT. Testade i C en gång, ypperligt. Dålig beläggning dock så frågan är har Swiss bekräftat de kör till vintern igen (hoppas).

Förra säsongen (2013/14) så kom biljetterna inte ut förrän en bra bit in på hösten vill jag minnas, hittade i alla fall inga när jag bokade. Blev måttligt nöjd över att jag varit tidigt ute och bokat icke ombokningsbart.
 
Last edited:

varva77

Medlem
Jag kan tycka det är lite tjatigt (falskt) att SAS skryter om alla sina nya linjer.

GOT-GVA utförs på lördagar under 8 veckor. Dvs 8 flygningar tur och retur! Det finns adhoc-serier som är betydligt mer långsiktiga än det! Men återigen visar det att SAS är trogen sin strategi och ser Norwegian som sin konkurrent. Kvantitet i antalet linjer smäller högre än kvalitet.

Men det är så klart om man jobbar på det sättet kan man snabbt komma upp i 100-talet nya linjer.

Totalt 6 spridda avgångar till Vilnius från Oslo runt jul och ett par veckor efter tar dock priset... måste ju vara något mer bakom dem annars är det inget annat än ett stort frågetecken.
 

Jacob

Medlem
Totalt 6 spridda avgångar till Vilnius från Oslo runt jul och ett par veckor efter tar dock priset... måste ju vara något mer bakom dem annars är det inget annat än ett stort frågetecken.
Jag ställde frågan till SAS presstjänst redan när jag fick infon om linjerna. Det verkar finnas ett ganska stort antal litauer i Norge och avgångarna är tänkta inte minst för dem under jul/nyår, som komplement till linjerna från Stockholm och Köpenhamn.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag bara reflekterar över Spaniens enorma dominans för skandinaviskt semesterresande..

Jag förstår inte heller detta...jag hör aldrig om någon som åker till Spanien (förutom Barcelona) på semester nu för tiden, var är alla!? :) De kanske bara säger Sardinien eller Turkiet eller Thailand till mig, för att sedan sätta sig på planet till Malaga ;)
 

Palazzi

Medlem
Jag förstår inte heller detta...jag hör aldrig om någon som åker till Spanien (förutom Barcelona) på semester nu för tiden, var är alla!? :) De kanske bara säger Sardinien eller Turkiet eller Thailand till mig, för att sedan sätta sig på planet till Malaga ;)

Mina föräldrar är några av de värsta syndarna! De reser iofs även till fler ställen, men säkerligen två ggr/år till Spanien....

De är inte heller obekanta för Ryanair (med motiveringen att det det är smidigt från VST). Man förstår ju att bolaget behåller kunder när man t.o.m får personer som dels inte är helt barskrapade, samt har en son som gör allt för slippa bolaget, att åka..... *djup suck*...

Det ultimata beviset på att SAS måste tillbaka till regionalflygplatser i Sverige - den svenska latern arbetar till Ryanairs fördel! :p
 

varva77

Medlem
Jag ställde frågan till SAS presstjänst redan när jag fick infon om linjerna. Det verkar finnas ett ganska stort antal litauer i Norge och avgångarna är tänkta inte minst för dem under jul/nyår, som komplement till linjerna från Stockholm och Köpenhamn.

Det förklarar saken, får hoppas att de tilltänkta resenärerna upptäcker dem bara. Vet inte hur DY och FR flyger från Oslo till Vilnius men det känns utan att vara alltför fördomsfull som att klientelet oftast åker med dem och kommer fortsätta göra. Men det är klart, det är ju även dem SAS anser sig konkurrera med/om så då är det helt rätt.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, den aspekten är inte att förringa :). Jag bara reflekterar över Spaniens enorma dominans för skandinaviskt semesterresande..

Jag förstår inte heller detta...jag hör aldrig om någon som åker till Spanien (förutom Barcelona) på semester nu för tiden, var är alla!? :) De kanske bara säger Sardinien eller Turkiet eller Thailand till mig, för att sedan sätta sig på planet till Malaga ;)

Kanske det finns stor efterfrågan för samma dag Mileage Run till Spanien. ;)

http://www.businessclass.se/forum/s...sas-eurobonus-mileage-run-baspoaeng-trad.html
 

Agö

Medlem
Ja, den aspekten är inte att förringa :). Jag bara reflekterar över Spaniens enorma dominans för skandinaviskt semesterresande..

Det är naturligtvis, som du också vet, inte bara semester. Det bor en ansenlig mängd svenskar i Spanien. Lägg därtill norrmän, finnar och danskar. Det finns en marknad, helt klart.
 
Toppen