Senaste nytt

SAS presenterar nya linjer från sommar 2016

Agö

Medlem
Det hoppas jag också, men det verkar bli ATR72 med JO tyvärr, om man kan tro på vad SAS har lagt upp i systemet nu. Hoppas detta ändras, annars kommer jag gladeligen välja omvägen via CPH/OSL.
Samma flight nr som när jag flög med dem sist i 2012
Visa bifogad bild 42595 Visa bifogad bild 42596
Yes, men det borde vara för att det finns en osäkerhet avs. CRJ, inga kärror finns ju än. Trafikstart råkar ju också sammanfalla med att Cityjet kommer in på banan.

The new aircraft, which each have 90 seats and are painted in SAS colors, will be put into service from March 2016 on routes and at times when there is a need for smaller aircraft. The wet lease agreement is for three years and covers eight Bombardier CRJ900s with an option on a further six aircraft.

SAS enters into agreements with Cityjet for wet lease and sale of Blue1 | SAS
 

Jensik

Medlem
Yes, men det borde vara för att det finns en osäkerhet avs. CRJ, inga kärror finns ju än. Trafikstart råkar ju också sammanfalla med att Cityjet kommer in på banan.

The new aircraft, which each have 90 seats and are painted in SAS colors, will be put into service from March 2016 on routes and at times when there is a need for smaller aircraft. The wet lease agreement is for three years and covers eight Bombardier CRJ900s with an option on a further six aircraft.

SAS enters into agreements with Cityjet for wet lease and sale of Blue1 | SAS

Ska inte Jet Time vara ute i april?

Det får vi hoppas ja. Det är väl som @Agö skriver att allt är inte helt klart än med CityJets CRJer.
 

Jensik

Medlem
Nu har också GDN publicerat detta på sin hemsida 25 marca 2016 roku wystartuje połączenie SAS z Gdańska do Sztokholmu - Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy
Hoppas verkligen inte det blir ATR72, utan CRJ med CityJet

SAS to open next flight connection between Poland and Scandinavia in 2016.

On Thursday, March 25th 2016 new flight connection of SAS will start. ATR72 airplanes will operate between Gdansk and Stockholm-Arlanda Airport six times a week.


Monday - Thursday:
• 12:30PM Arlanda -> Gdansk 14:05PM
• 14:30PM Gdansk -> Arlanda o 16:05PM


Fridays:
• 11:30AM Arlanda ->Gdansk 13:05PM
• 13:30PM Gdansk -> Stockholm 15:05PM


Sundays:
• 16:15PM Arlanda -> Gdansk 17:50PM
• 18:15PM Gdansk -> Arlanda 19:50PM.

@Dr. Miles länkade även till denna SAS Adds 8 European Routes in S16 | Airline Route bland nyhetskommentarerna
 

Agö

Medlem
Nu har också GDN publicerat detta på sin hemsida 25 marca 2016 roku wystartuje połączenie SAS z Gdańska do Sztokholmu - Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy
Hoppas verkligen inte det blir ATR72, utan CRJ med CityJet

SAS to open next flight connection between Poland and Scandinavia in 2016.

On Thursday, March 25th 2016 new flight connection of SAS will start. ATR72 airplanes will operate between Gdansk and Stockholm-Arlanda Airport six times a week.


Monday - Thursday:
• 12:30PM Arlanda -> Gdansk 14:05PM
• 14:30PM Gdansk -> Arlanda o 16:05PM


Fridays:
• 11:30AM Arlanda ->Gdansk 13:05PM
• 13:30PM Gdansk -> Stockholm 15:05PM


Sundays:
• 16:15PM Arlanda -> Gdansk 17:50PM
• 18:15PM Gdansk -> Arlanda 19:50PM.

@Dr. Miles länkade även till denna SAS Adds 8 European Routes in S16 | Airline Route bland nyhetskommentarerna
S.k. slasktider förutom på söndagar.
 

Jensik

Medlem
S.k. slasktider förutom på söndagar.
Japp exakt, jag kan inte förstå hur detta kan fungera, varken för affärsresenärer eller för de som reser dit privat. Man förlorar ju större delen av arbetsdagen med dessa tiderna. För mig blir det fortfarande genvägen via CPH/OSL, förutom möjligtvis på söndagarna.

2012 flög SAS ARN-GDN på dessa tider

SK2759
10:15 - 11:30

SK2760
12:10 - 13:25
 

fly4fun

Medlem
Senast SAS flög ARN-GDN så flög kärran oftast mer eller mindre tom, troligen p.g.a. dom dåliga tiderna. Konstigt att man väljer återlansera med samma dåliga tider och länge flygtid. Men dom har väl lyckats få ner produktionskostnaden en hel del sedan dom flög senast.
 
Senast SAS flög ARN-GDN så flög kärran oftast mer eller mindre tom, troligen p.g.a. dom dåliga tiderna. Konstigt att man väljer återlansera med samma dåliga tider och länge flygtid. Men dom har väl lyckats få ner produktionskostnaden en hel del sedan dom flög senast.
Gdansk har ju utvecklats enormt som resmål. Ny terminal med tågförbindelse in till centrum är väl pågång också?
 
Toppen