SAS presenterar nya linjer från sommar 2016

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fmansson, 14 Oktober 2015.

1. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS launches eight new routes | SAS

Några rutter har diskuterats i andra trådar men kul och intressant att ARN-GDN kommer tillbaks. (Vill minnas att man flugit denna sträcka förut)

andy.c, chazzie och olo gillar detta.
  2. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar när de börjar sälja Köpenhamn-Reykjavik. Har en resa bokad i maj via Oslo i Plus (B), men tänker att det kanske kan finnas billigare via Köpenhamn när linjen precis öppnat.

3. hallgren

hallgren Medlem

Det står ju: "Ticket sales for the new summer routes begin on October 15."

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ping @Jensik : nu slipper du Kastru när du ska flyga hem!

Christian R, jumbooze, Jensik och 1 annan gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lägger in rutterna här också:

Copenhagen-Vienna

Departures from Copenhagen on SK695, on Monday, Tuesday, Friday, and Sunday. During the summer peak season, departures on Monday and Thursday. First departure: March 24, 2016.

Copenhagen-Krakow

Departures from Copenhagen on SK1735, on Wednesday, Friday, and Sunday. First departure: March 25, 2016.

Copenhagen-Reykjavik (Keflavik airport)

Daily departures from Copenhagen on SK595. First departure: March 27, 2016.

Copenhagen-Faro

Departure from Copenhagen on SK2823 on Saturday. First departure: April 2, 2016.

Aarhus-Palma de Mallorca

Departure from Aarhus on SK1513 on Monday. First departure: June 27, 2016.

Stockholm-Gdansk

Departures from Stockholm on SK2759 on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, and Sunday. During the summer peak season, departures on Friday and Sunday. First departure: March 25, 2016.

Stockholm-Mykonos

Departure from Stockholm on SK2739 on Saturday. First departure: May 21, 2016.

Stavanger-Paris (CDG)

Departures from Stavanger on SK831 on Monday and Friday. During the summer peak season, departures on Monday and Friday. First departure: April 8, 2016.

MegaFlyer och fmansson gillar detta.
  6. Jensik

Jensik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast det är ju så trevligt att byta på CPH eller OSL! Man får ju uppleva JetTimes fantastiska service från CPH (som jag medvetet väljer bort nu, så usel den är)! ;)
    Jag hoppas det går bättre denna gången, sist vi flög direkt med SAS från ARN var planet mer eller mindre tomt. Tror vi var max 20 pax i en B737-7

Christian R och Agö gillar detta.
  7. Trevligt med Wien då det bara har erbjudits codeshare med Austrian förut och inte gått att smidigt boka billiga poängresor på hela sträckan (från LPI).

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De nya, mindre planen (CRJ-900) kommer nog att kunna användas på Gdansk.

9. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja den har flugits förut med 737-600, denna gång ser det ut att blir ATR tyvärr.

10. Jensik

Jensik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det hoppas jag också, men det verkar bli ATR72 med JO tyvärr, om man kan tro på vad SAS har lagt upp i systemet nu. Hoppas detta ändras, annars kommer jag gladeligen välja omvägen via CPH/OSL.
    Samma flight nr som när jag flög med dem sist i 2012
    SKARNGDN.png SKGDNARN.png

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!