Senaste nytt

SAS Premiär 10 Sept, Stockholm-Hong Kong - Några som tänker åka på detta speciella event?

KalleSus

Medlem
Ingen info som jag sett, men båda planen ska levereras i år i alla fall, även om det varit lite förseningar på första (kanske även blir förseningar på andra pga det). Jag skulle gissa på att det blir någon gång i november (det är som sagt bara en gissning) som båda nya planen är levererade. På mina flighte ri december så är det A330 på båda, vet dock inte om det är ny eller gammal A330.
Gamla 330 blir det sannolikt inte. Den är inte speciellt lämpad för linjen, och de 4 som finns har fullt program på New York och Washingtonlinjerna.
 

palmen

Moderator
Så lenge det er en A330 satt opp - er det ny innredning på ruten... Uansett om det er A330 eller A330E, finnes ingen A330 med gammel innredning.
Men hur länge kommer A340 att trafikera linjen? Det är väl det som är frågan. Både utresa imorgon och hemresa på söndag är med A340. Jag orkar inte manuellt titta igenom alla dagar för när sista A340 ska trafikera linjen enligt plan.
 
Planet har precis lyft, en A330-300 LN-RKO...
image.jpg
 

Jacob

Medlem
Har hört att aktiviteterna är räjält tilltagna på destinationen, mycket inbjudna kunder lokalt och från Europa.. Grand Opening i 4 dagar, med festligheter och kul från SAS sida. Wish I was invited :rolleyes:
Helt korrekt. Jag var en av de som fick en inbjudan men tyvärr blev fyra dagar lite för långt för att det skulle gå ihop. Men det är ett kul program i Hong Kong.
 
Toppen