SAS Plus vid Blue1-flygning

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Stefan62, 30 Januari 2014.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om en SAS-flight utförs av Blue1 gäller då samma SAS-service-koncept?

2. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så ska det vara om jag förstått det rätt men har läst i någon annan tråd att det inte alltid funkar.

3. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    På MAN är det exakt likadant. Likadan sallad, likadant surt mousserande et c :)

4. gusten

gusten Medlem

Ja, i stort sett. Är det någon särskild aspekt du tänker på?

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På pappret är det samma koncept, tycker dock att personalen på Blue1 generellt håller högre service i Plus. På korta flygningar brukar de lägga mackor, chips och lite annat i en korg och gå runt så att man kan plocka, lite som Spanair hade på korta flygningar i Business.

1 person likes this.
  6. Jacob

Jacob Medlem

Blue1 finns väl i praktisk bemärkelse inte längre som flygbolag, de tillhandahåller bara flygplan och kabinpersonal till SAS, därmed kan man hamna i deras flygplan även på linjer som inte alls har någon koppling till Finland

Jag tycker dock deras Boeing 717-plan är riktigt trevliga och håller med tidigare personer att kabinpersonalen för det mesta brukar vara vänliga.

3 personer gillar detta.
  7. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänker närmast på om det är SAS-menyn som gäller och det verkar vara på det sättet.

1 person likes this.
  8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, konceptet är samma oavsett om flygningen utförs av Blue1.

9. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Jag har nog haft otur med mina operated by Blue1 till MAN, konsekvent rätt sur crew. Men visst, planen är fräscha. Saknar dock SAS på rutten.

10. Gralq

Gralq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De gånger jag flugit UME-ARN med Blue1 så har servicen varit bättre (tex juice innan start) och utbudet detsamma som med SAS i Plus.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!