SAS Plus: Vad ska jag äta?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jakob K, 22 April 2015.

1. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ohoj!

Jag reser som bekant minimalt med SAS, men ska nu för ovanlighetens skull göra ARN-CPH i SAS Plus. På grund av den snabba förändringen i SAS koncept avseende ombordservicen så behöver jag lite goda råd.

Det är 16:15 från ARN och restiden är 1h10m. Jag är Lufthansa SEN och kan inte dra nytta av EBG/EBD i detta fall.

Vad kan jag förvänta mig för mat?
    Vad borde jag beställa tycker ni? Tips?
    Serveras varm mat nuförtiden?
    Finns skumpa? Isåfall vilken?

mvh

Jakob Österberg gillar detta.
  2. NotRyan

NotRyan Medlem

Fel sträcka... Du får vin, vitt/rött (ingen fulskumpa) tillsammans med en wasa knäcke och en muffins, och kaffe te förstås... Lite som UK domestic med British Airways...

Ingen mat, inte ens kall eller ens smörgås finns...

Jo, förstås, du får inte bara en av detta. Du får beställa så många Wasa knäcke eller muffins du kan käka :D

Trevlig resa....

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Muffin samt nødde og frugtmix!

Drikkevarer er mere individuelt, jeg ville nok tage en øl..

4. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns den där blåbärsmuffinsen från Hägges kvar ombord? Den är ju att betrakta som en hel middag! :D

Jakob Österberg och AtleFlyg gillar detta.
  5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För tillfället är det den "torra" chokladmuffinsen. Dock så byts de ut med ojämna mellanrum, så vilken som är dagens muffin kan vara en överraskning.

Om planet ankommer ARN från utanför Norden så finns det ibland skumpa kvar ombord. Det kostar inget att fråga :)

6. NotRyan

NotRyan Medlem

Då gäller det att kolla så man har bokat in sig på en Boeing-flight. Om det är en Airbus så har den med allra största sannolikhet kommit från just Köpenhamn och vänder tillbaka på ARN (Jag har dock sett enstaka Europaflighter från ARN med Airbus, så det KAN förekomma)

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det förekom fredag förra veckan ARN-CPH :)
    I det fallet hade man dock flugit DUB-CPH-ARN-CPH, och hade skumpa kvar ändå.

8. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Airbus

9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ät och drick i loungen.
    Njut sedan av flygningen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!