Senaste nytt

SAS Plus på longhaul kommer ej längre att gå att boka som award

jth

Medlem
Vill minnas att detta ska vara tillfälligt?

När det gäller SAS och IT/bokning vågar jag inte lita på ord som "tillfälligt" och "snart löst".
Hur var det nu med sökning av bonusbiljetter på kabinklass, det skulle ju komma "snart" enligt intervjun som gjordes i vintras någongång av BC.se.
 

miramax

Medlem
Något som kan vara en ledtråd i detta är att longhaulresor bokade i I numera heter SAS PLUS i appen. Detta leder mig att tro att man löst "problemet" med att ändra tre bokningsklasser intraeuropa till två helt enkelt med att ta bort mittenklassen. Detta skulle då kunna leda till att man nu endast kan boka business i longhaul eftersom man endast kan boka I förutom ekonomi oavsett var man reser.

dvs. I blir SAS Plus intraeuropa och Business i longhaul. Då kanske man vågar tro att de tids nog löser det så att det finns tre bokningsklasser för bonusresor i longhaul utan att det "stör" tvåklassystemet intraeuropa?

TIllägg: dvs. jag kommer sitta på Sittplats: 2G, 2H i Business till EWR. men appen tror att det är SAS Plus eftersom I. Undrar om det går att förstå vad jag menar :p
 
Last edited:

ClaesJ

Medlem
Jag har fått höra av en agent i Övik senaste veckan att det inte längre kommer att gå att boka Y interkontinentalt. Därefter fick min syster samma besked av dem häromdagen. Jag hade utgått från att SAS skulle lösa detta snarast men nu börjar jag oroa mig för att det nya systemet kan bli permanent...
 

Filip

Medlem
Jag har fått höra av en agent i Övik senaste veckan att det inte längre kommer att gå att boka Y interkontinentalt. Därefter fick min syster samma besked av dem häromdagen. Jag hade utgått från att SAS skulle lösa detta snarast men nu börjar jag oroa mig för att det nya systemet kan bli permanent...

Jag har fått två olika besked från SAS per telefon. Första gången sa mannen att det inte kommer kunna gå att boka Plus längre å andra sidan vet jag inte om det var en sommarjobbare då han först hävdade att det aldrig gått med Plus/Ekonomi extra. Vilket jag fick förklara att det visst gjorde och att jag precis kommit hem från en resa med just Award - plusbiljett.

Andra gången sa kvinnan att det kommer att fungera igen i höst.

Inte mycket till hjälp, själv tror jag inte att de kommer fixa detta i första taget. Det är stört omöjligt att få något bokat long haul nu även om jag försöker med 10-11 mån framöver. :(
 

FF#1

Medlem
Ingen med kontakter på SAS som kan kolla upp vad hur det kommer att bli med IC plus och när det kan tänkas komma att erbjudas igen?
 

Filip

Medlem
Martin? Har du några till minuter över på semestern? ;)

Annars kan man ju alltid ringa Sveg.... :p

Det har jag gjort och de inte tillräckligt informerade om vad som sker. En anställd hävdade tom att man aldrig kunnat boka Plus/Extra, alltså innan genomgörande av namnändringen. Då gav jag upp... :)
 
Toppen