Senaste nytt

SAS Plus på longhaul kommer ej längre att gå att boka som award

oxxax

Medlem
Ja, om detta är "permanent" (en "limited" periods kan ju betyda vad som helst) så kan man ju lika gärna säga upp Amex-kortet. Jag hade siktat in mig på economy extra till Asien under hösten pga den nästan obefintliga tillgången på business awards till USA.

Jag hänger inte riktigt med i svängarna bland de flygfanatiker som finns här, men jag hade uppfattat det som att det var awardplatser i C till Asien som var hopplösa att få tag på. Gäller det även USA?

/oscar
 

Dr. Miles

Expert
Jag hänger inte riktigt med i svängarna bland de flygfanatiker som finns här, men jag hade uppfattat det som att det var awardplatser i C till Asien som var hopplösa att få tag på. Gäller det även USA?

/oscar

Inte Asien generellt. Till/från Beijing/Shanghai kan man hitta några platser ändå. Det var till/från Bangkok under vintern som var nästan omöjligt att hitta awardplatser i Business class.
 

oxxax

Medlem
Inte Asien generellt. Till/från Beijing/Shanghai kan man hitta några platser ändå. Det var till/från Bangkok under vintern som var nästan omöjligt att hitta awardplatser i Business class.

3 minuter från fråga till svar... :)
Hur ser det ut med USA-platser i C?
 

FF#1

Medlem
Om vi håller oss till ämnet i tråden så är min fråga: Ingen som har någon inider informaiton om hur länge det här kommer att ta att lösa om det nu alls blir löst?

Har mer eller mindre accepterat att det inte går att boka C (I) rewards och tänkt att extra duger väl då och så tar det bort dem... grrr!
 
Toppen