SAS Plus jämfört med British Airways Business?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Anders Göth, 28 September 2015.

1. Anders Göth

Anders Göth Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flyger rätt ofta Köpenhamn – Heathrow, för det mesta med British Airways. Jag uppskattar servicen ombord, "and the British touch". Nu ska jag boka en tur till Rom, och undrar hur det är med SAS service ombord för SAS Plus-passagerare jämfört med British Airways Business Class: på British Airways erbjuds man en helt OK måltid samt gratis vin och starkare drycker så mycket man orkar. Hur är det med SAS på den punkten? Tycker att SAS hemsida uttrycker sig lite vagt ... Eller rekommenderar ni något annat bolag på den rutten? Swiss Air har oftast mellanlandning vad jag kan se, annars vore kanske det ett alternativ. Och Alitalias hemsida tar en evighet att ladda ...
    (Har letat i forumet, men hittar inte min fråga. Ber om ursäkt om det redan behandlats – dirigera mig rätt, i så fall, tack!)

Gus gillar detta.
  2. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss är mycket bättre än SAS, värt mellanlandning imo.
    SAS Plus är i princip en flexibel ekonomiprodukt med lounge, något att äta (inget imponerande alls) och dricka. Ingen hård seatblock heller så man riskerar att hamna bredvid någon och inte få något extra utrymme.

Edit: Visst, du får dricka så mycket du vill i SAS Plus också men jag skulle valt Swiss för servicen och maten ombord alla dagar i veckan. Swiss Business-produkt ska vara väldigt vass.

Gus gillar detta.
  3. Moco

Moco Medlem

Det går väl inte riktigt att jämföra. På SAS är det inte någon gardin, mat i plast-/pappersförpackningar, ingen champagne, allmänt rörigt eller väldigt down to earth svenskt, om man nu vill uttrycka sig så. Swiss, British Airways, Lufthansa, KLM etc. är samtliga bättre alternativ.

Tänk dig att du jämför ett premiummärke mot Kooperativa Förbundets Blåvitt.

Juraj gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS Plus och British Airways Club Europe är, sett till den hårda produkten, ungefär lika dåliga. På British Airways har man dock seatblock i Club Europe vilket man inte har i SAS Plus. På den mjuka sidan har British Airways varma handdukar vilket SAS inte har och jag skulle säga att måltiden är något bättre på British Airways, men det var ett tag sedan jag flög SAS Plus inom EU själv, så det kan ha förbättrats.

Vill du ha en bra produkt så ska du helt klart titta på Swiss istället. (Och de heter Swiss, inte Swiss Air!) De slår enligt mig båda SAS Plus och British Airways Club Europe.

FCT gillar detta.
  5. Anders Göth

Anders Göth Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stort tack för snabba och goda svar. Det ser alltså ut att bli Swiss Air, trots mellanlandning. Vill ge hustrun en god upplevelse :)

Jakob Österberg och Gus gillar detta.
  6. Moco

Moco Medlem

Que nada! :D Det har det verkligen inte gjort. Bäst service får man på Blue 1, där är det lite ordning. Annars är det inte mycket att hänga i julgranen. Man får tjata om allt. Inget kommer av sig självt på SAS.

7. Moco

Moco Medlem

Då är inte SAS ett alternativ.

Jakob Österberg gillar detta.
  8. Anders Göth

Anders Göth Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen säger något om Alitalia? Framöver så kommer rutten CPH–Rome (någon av flygplatserna) bli rätt så frekventerad, och det kan kännas bra att vara lika lokalt förankrad i Italien som i England ...

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast ibland glömmer de handdukarna på British Airways... Och maten är enbart bättre i de fall man får en riktig måltid på British Airways - Afternoon tee och Extended breakfast är helt klart sämre alternativ än SAS matlåda. Och benutrymmet är väl faktiskt eventuellt lite bättre på SAS om man bortser från första raden hos British Airways. Dock seatblock hos British Airways

Gus gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant. Det hände mig senast LHR-JFK vilket var surt.

Helt sant.

Är utrymmet verkligen bättre på SAS? De kanske har någon cm till, men det är fortfarande för lite för att man ska få plats imho.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!