Senaste nytt

SAS Plus i Europa

trekker

Medlem
Att köpa mat och dryck med poäng borde klassas som kapitalförstöring ;)
Jag gjorde detta en gang innan jag hittat BC och innan nagon status, jag hade 18000 poang ungefar och akte under konkurshotet. Da jag inte ville riskera att forlora poangen vid konkurs sa kopte jag parfym till frugan for alla poangen. Klart vart poangen med dom poangen jag fick hemma ;)
 

ulagun

Medlem
På "semesterdestinationer" är plus klart att föredra.
Fler poäng och fri fika och övriga förmåner. Om man inte är diamond så blir kostnaden för dryck + en sallad i Go nästan den samma som priser för plusbiljetten. Alla fall för min del :)
Nackdelen som jag märkt några gånger är på sommardestinationerna är att det endast är 2-3 rader plus. D.v.s. aldrig tomt mellansäte. Då är rad 17-18 nödutgång i Go på B737:eek:rna avsevärt bekvämare.
 

Winquman

Medlem
Jag har åkt en del Plus det senaste året privat, och har nog överlag haft en otrolig tur. Nästan alltid ensam eller nästan ensam på min rad, och alltid bra service från kabinpersonalen. Absolut väger avbokningsmöjligheten tungt, men för mig som inte har något *G än är den fantastiskt mycket smidigare logistiken på flygplatsen viktigast (och poängen inte helt oviktiga).
 

NotRyan

Medlem
Jag gjorde detta en gang innan jag hittat BC och innan nagon status, jag hade 18000 poang ungefar och akte under konkurshotet. Da jag inte ville riskera att forlora poangen vid konkurs sa kopte jag parfym till frugan for alla poangen. Klart vart poangen med dom poangen jag fick hemma ;)
Normalt sett brukar det inte vara en god affär att använda poäng så där, men just den där typen av användning kan vara riktigt bra, konkurshot eller inte :)
 

fcx

Medlem
Ja, om flyget inte har avgått.

SAS Plus går att avboka även efter avgång. Jag är osäker på om det har någon betydelse om man checkat in eller ej (men en incheckning kan ju avbrytas). Exempel nedan från typisk Plus-fare inom Europa:

PENALTIES
CANCELLATIONS
BEFORE DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A NON-
REFUNDABLE FARE
1. THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL BE REFUNDED.
2. THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED
3. REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED.FUEL
SURCHARGE/YQ AND SECURITY SURCHARGE/YR IS
REFUNDABLE

AFTER DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
PARTIALLY USED TICKETS-
REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE
FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.
IF THE FARE FOR THE ACTUAL TRAVEL IS HIGHER THAN
THE ORIGINAL FARE PAID ANY UNUSED YQ AMOUNT
SHALL BE INCLUDED IN THE RECALCULATION.
 
SAS Plus går att avboka även efter avgång. Jag är osäker på om det har någon betydelse om man checkat in eller ej (men en incheckning kan ju avbrytas). Exempel nedan från typisk Plus-fare inom Europa:

PENALTIES
CANCELLATIONS
BEFORE DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A NON-
REFUNDABLE FARE
1. THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL BE REFUNDED.
2. THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED
3. REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED.FUEL
SURCHARGE/YQ AND SECURITY SURCHARGE/YR IS
REFUNDABLE

AFTER DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
PARTIALLY USED TICKETS-
REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE
FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.
IF THE FARE FOR THE ACTUAL TRAVEL IS HIGHER THAN
THE ORIGINAL FARE PAID ANY UNUSED YQ AMOUNT
SHALL BE INCLUDED IN THE RECALCULATION.
Supertack! Enda sättet att nå bagagedesken på helger är tydligen via eget besök i just bagagedesken i ankomsthallen...OT men visst kommer man ut den vägen på OSL om man behöver?
 

mha321

Medlem
Är det Seat Block fortfarande? Bokade en resa och ser att jag kan välja alla platser på A,B,C.
Det har väl aldrig varit seat block i plus? De gör ett bättre jobb på att flytta skylten bakåt nuförtiden så sannolikhet för tomt säte är bättre men det är ingen block.
 
Toppen