Senaste nytt

SAS PLUS forbedres

Andreaszan

Medlem
Ja det blir lite konstigt med hvit duk og papplåda på trånge bord. Jag hadde heller sett bra mat på bricka framfor duk. Blir lite å polere lacken när bilen behöver ny motor...
 

fcx

Medlem
Swiss tilbyr business class intra europa. SAS tilbyr Premium Economy. Hvor mange andre operatører tilbyr varm mat i premium economy i europa?

Jag ser fram emot se kommande förbättringarna i Plus. Jag tycker att det är en underskattad produkt på det här forumet, speciellt när man reser i tjänsten.

Det är ganska få bolag som ens erbjuder premium economy inom Europa. På rak arm kommer jag bara på Brussels (som dessutom serverar varm mat i PE).
 

Canadien

Medlem
Ett par steg i rätt riktning, ser gärna att de höjer priserna något och konsekvent blockerar mittsätet också. Det gör mer för reseupplevelsen än den marginella skillnaden på kall låda och varm rishög täckt med ngt animaliskt kladd på en porslinstallrik. Dryckerna kunde de gärna bumpa i kvalitet istället.
 

olo

Medlem
Ett par steg i rätt riktning, ser gärna att de höjer priserna något och konsekvent blockerar mittsätet också. Det gör mer för reseupplevelsen än den marginella skillnaden på kall låda och varm rishög täckt med ngt animaliskt kladd på en porslinstallrik. Dryckerna kunde de gärna bumpa i kvalitet istället.
Att konsekvent flytta skylten så långt bakåt som möjligt, för att ge alla seat-block i Plus i mån av plats, skulle vara en billig lösning. Är planet fullt, är det fullt - men när det idag kan vara knökat i Plus, men glest i Go är det bara märkligt.
 
Last edited:
Var konsekventa och servera all dryck i plus i glas glas samt ta in champagne i sortimentet. I övrigt ett steg i rätt riktning! I kombination med nya flygplan och kabindesign (de får 7 A320 neo levererade redan nästa år) kan det bli riktigt bra.
 
A

Aurora

Guest
Spør Eivind
"Passasjerer som flyr fra en skandinavisk hovedstad til Nord-Norge eller Sverige, får bare servert knekkebrød og cashewnøtter på en flygning som varer i tre til fire timer. Hvorfor kan man ikke få et smørbrød eller en salat på lengre flygninger i Norden?

Jeg syntes spørsmålet virket veldig kjent. Tok et helgedykk i mailen min. Gjett hvem det var som sendte det inn for noen mnd tilbake... hehe :p

22216518556_d8dd05af43_b.jpg
 
Toppen