SAS-plan slog av ena vingen på Newark

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ejm, 2 Maj 2013.

1. ejm

ejm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS-plan slog av vingen i krock | Nyheter | Aftonbladet

Måste säga att rubriken är missvisande. När jag ser rubriken "SAS-plan slog av vingen i krock" så tänker jag ju på de två stora vingarna... Sen när man läser artikeln så verkar det vara en liten bit av stjärtpartiet på en United kärra. Men men, aldrig kul när en olycka händer.

3. Flygarn

Flygarn Medlem

4. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bilder visar ju halva vingen avslagen på SAS planet. Skönt ändå att inga personer kom till fysisk skada.
    Är inte säkerhetsmarginalerna ganska rejäla vid taxning? ,vad kan vara orsak till detta?
    Förövrigt hade det varit ännu mer förvånande om en Amerikanskt journalist lyckats placera Oslo(w) i rätt land.............

Last edited: 2 Maj 2013
  5. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta lär väl påverka SAS longhaulkapacitet negativt. Att fixa vingen lär knappast gå på en vecka....Bolt-on? Not!

6. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, Oslow in Germany, snyggt!
    Har du länk till bilder där man ser att halva vingen är avslagen? Jag har inte sett någon?

7. JLE

JLE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Jocke08

Jocke08 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte det röda positionsljuset jag ser på den vänstra vingen? I så fall slog de ju bara av winglet... Det kallar inte jag halva vingen?

Edit: Tittar man riktigt noga, så ser det faktiskt ut som om att wingleten på vänstra vingen fortfarande är kvar. Då undrar jag, hur kan man då säga att halva vingen (eller "SAS-plan slog av ena vingen") är av?

10. Bern

Bern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 2 Maj 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!