Senaste nytt

SAS plan från NY tvingades nödlanda

Kanske är det bagaget som är på planet. Hoppas det blir ett annat flygplan som flyger SK909 idag.
Flygbolaget har väl en fulltäckande försäkring för att inte gå back vid sådana situationer eller hur?
En fullförsäkring är ju ett krav vid billeasing.

Det finns nog en försäkring i bakgrunden men den självrisken flygbolagen har är nog inget som vi ser på våra bilar.......
Jag vet att det inte ärmovanligt med självrisker på mellan 100 000 till 1 000 000 USD för att försäkra sig mot FOD skador på motorn...
 

Axelzon

Medlem
Verkar vara flight SK6900 från Bangor som skall till EWR idag SK909, dock avgår den först 1600........
Alltså har de löst det tekniska från incidenten i förrgår!
 

Jacob

Medlem
Turen Köpenhamn-Washington-Köpenhamn ställdes in igår 21 juni så det är förmodligen det planet som används.
 

Axelzon

Medlem
Så kan det vara, såg bara att maskinen från Bangor landade mellan 0800-0900 idag, och att EWR flighten vid 1225 var sen, och avgår 1600 i em..
 
Verkar vara flight SK6900 från Bangor som skall till EWR idag SK909, dock avgår den först 1600........
Alltså har de löst det tekniska från incidenten i förrgår!

Yepp. Vad kan man kräva från SAS för denna försening? Jag blöder pengar pga det!
Sen finns något som är oersättlig: Midsommarfirandet i NYC är idag kl 5-8 i Battery Park, man missar detta helt!

Upd: Nu är flyget officielt försenat med 4 timmar och 5 minuter från ursprungliga avgångstiden. Dvs EU regler 261/2004/EC träder i kraft.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Bra sida! Vad är adressen för ett formulär där man väljer vilken flight man vill ha status på?

Man kan ha det själv. :)
Ändra "<" till spegelvänd ">"


HTML:
<title>Flight Status</title>
</head>

<body>
<FORM name="AirSearch" METHOD="GET" ACTION="http://wftc3.e-travel.com/PL/xthai5/en/FlifoInfoServlet" target="bottomframe" onsubmit="return Check()">

<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="3" width="100%">
	<tr>
		<td><font size="2" face="Arial">Departure date:</font></td>
		<td><font size="2" face="Arial">Departure airport:</font></td>
		<td><font size="2" face="Arial">Destination airport:</font></td>
		<td><font size="2" face="Arial">Airline code:</font></td>
		<td><font size="2" face="Arial">Flight number:</font></td>
	</tr>
		<input type="hidden" name="LANGUAGE" value="GB">
		<input type="hidden" name="SITE" value="TG5">
	<tr>
		<td valign="top"><font face="Arial">
		<input type="text" size="12" name="B_DATE" value="201201271900" tabindex="1" maxlength="12" onfocus='value=""'><br></font>
		<font size="1" face="Arial">YYYYMMDDHHMM</font>
		<font face="Arial"> <br>
		<input type="submit" value="Show me!" tabindex="6"></font>
		</td>
		<td valign="top"><font size="1" face="Arial">
		<input name="B_LOCATION" size="3" maxlength="3" tabindex="2" value="LHR" onfocus='value=""' onChange="javascript:this.value=this.value.toUpperCase();">
		<br><a href="http://www.postmodern.com/~mcb/misc/code.html" target="_blank">3 letter airport code</a></font>
		</td>
		<td valign="top"><font size="1" face="Arial">
		<input name="E_LOCATION" size="3" maxlength="3" tabindex="3" value="NRT" onfocus='value=""' onChange="javascript:this.value=this.value.toUpperCase();">
		<br><a href="http://www.postmodern.com/~mcb/misc/code.html" target="_blank">3 letter airport code</a></font>
		</td>
		<td valign="top"><font size="1" face="Arial">
		<input name="AIRLINE_CODE" size="2" maxlength="2" tabindex="4" value="BA" onfocus='value=""' onChange="javascript:this.value=this.value.toUpperCase();">
		<br>2 letter airline code</font>
		</td>
		<td valign="top"><font size="1" face="Arial">
		<input name="FLIGHT_NUMBER" size="4" maxlength="4" tabindex="5" value="005" onfocus='value=""'>
		<br>3-4 digits flight number</a></font>
		</td>
	</tr>
</table>
</body>
</html>
 

AABack2ARN

Medlem
Turen Köpenhamn-Washington-Köpenhamn ställdes in igår 21 juni så det är förmodligen det planet som används.

På SAS sida för resebyråerna framgår det att SK925/SK926 ställdes in på grund av "unforseen maintanance". Som av en slump utförs SK909 helt plötsligt av en A343 i stället för den schemalagda A333:an. Alltså kan man på med gränsen till sökerhet spekulera i att SAS ställt in SK925/926 för att i stället flyga SK909.

Troligen bättre ur antalet passagerare som påverkas men också (i mitt tycke) ett solkart fall då SAS skall betala ut alla ersättningar i enlighet med EU-lagarna. Detta oavsett om passagerarna som skulle rest med SK925 kommer fram i tid eller inte till sin slutdestination eftersom det inte är just det planet som de skulle rest med som behövde service (vilket skulle kunna vara ett skäl för SAS att slippa ersättningen).

Men trots allt är det bra att det gick bra för alla passagerare på SK910. Vet någon hur de tog sig hem? Med SK6900 eller tillbaka till New York?
 
Toppen