SAS på gång att köpa ny långdistansflotta

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av j-n, 12 Juni 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. j-n

    j-n Medlem

    bild-1.jpg

    Såg detta inlägget på SAS officiella Instagram idag..
    Ser ju lovande ut!
    Vad tror ni? 787,777,a350????
     
    1 person likes this.
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Min gissning är att C-stolarna från A330/A340 kommer att flyttas över till de nya planen…
     
    3 personer gillar detta.
  3. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Min gissning är att beslutet blir: nej. ;)

    Om SAS köper nya plan tror jag faktiskt även på ny C-kabin. Gissar på något i still med Lufthansa.
     
  4. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    En mixad flotta av B787 samt ett par A380 för de långa Asienrutterna vore inte helt fel.
     
  5. seat56f

    seat56f Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du menar A350? A380 tror jag inte är ett alternativ för SAS...
     
  6. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    De lär bara köpa Airbus eller Boeing. En mixad longhaulflotta är omöjligt för SAS med de få antal plan det handlar om.
     
  7. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var lite halvt på skämt. Såklart är A380 inte ett alternativ, men det vore väl rätt häftigt att se en sådan expansion, givetvis med nya destinationer som DEL, HKG, SYD mfl :)

    Sannolikt blir det väl A350, man kommer säkert få bra pris av airbus och inbyte på den gamla flottan.
     
  8. Jag gissar på A350, och att tidsperspektivet är långt in i framtiden. Känns som att long haul generellt är mer lämpligt för SAS än short haul.... På längre flygningar verkar folk vara beredda att betala mer för komfort, och de som pendlar värdesätter också direktflyg. United finns ju, men finns nog rum för flera aktörer.

    Tycker personligen att det är skönt med direktflyg till NYC då det inte är jättelångt. Byte innebär ju normalt ca 11-12h restid, när det bara behöver ta 8 :)
    Ska jag resa så långt som till Australien känns byten mest sköna, då man inte vill ruttna i sätet.
     
    1 person likes this.
  9. Min gissning är att A340orna åker först (dyra i drift) och ersätts av A350. Vad är flottan, typ 11-12 år i snitt? Leveranser var väl mellan 2001 och 2003 om jag minns rätt? Borde vara avbetalade för dessa som är på balansräkningen (5) samt alla som är hos finansbolag:
    http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/1F/C5/93/wkr0006.pdf

    Gå till sidan 16 för detaljer

    Intressant att B737NG flottan är redan i snitt 11.7 år..
     
  10. I sann SAS anda är SAS tvungen att beställa plan med speciallösning. :rolleyes:
     
    7 personer gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×