Jag var med om något liknande där tjänsteleverantören inte ville betala tillbaka.
Det gällde hotellnätter bokade via Booking.com, enligt sajten så fanns det tillgängliga rum på ett hotell i New York jag bott på tidigare. Enligt kedjans hemsida så fanns det dock inga rum. Jag tänkte att Booking.com hade någon form av garanterade rum och bokade därför via dem. Några timmar senare så får jag ett meddelande om att rummet inte fanns men att jag var välkommen att boka på något annat hotell via dem.
Jag bokade dock direkt via en annan kedja. Döm av min förvåning när jag sedan inte får någon återbetalning pga att rummet inte var avbokningsbart. Jag mejlade då Booking.com det meddelande jag fått från dem där det stod att det inte fanns något rum. Då hävdar att de inte skickat epost-meddelandet.
Givetvis helt sjukt, nåväl pratade med Amex som direkt krediterade mig beloppet och så förde de en dialog med Booking.com. Enligt Amex så återkom aldrig Booking.com med några krav trots flera påminnelser från Amex och deras fordran förföll.
Men man blir onekligen lite fundersam när Booking.com såväl i telefon som via epost helt förnekar att de skickat meddelandet. Det var givetvis fullt med Booking.com bilder/länkar osv samt att ingen annan visste vad och när jag bokat. Således kan man helt utesluta något "practical joke". Man kunde givetvis kolla IP-adresser osv, men jag överlät det hela till Amex som skötte det mycket bra.
Det gällde hotellnätter bokade via Booking.com, enligt sajten så fanns det tillgängliga rum på ett hotell i New York jag bott på tidigare. Enligt kedjans hemsida så fanns det dock inga rum. Jag tänkte att Booking.com hade någon form av garanterade rum och bokade därför via dem. Några timmar senare så får jag ett meddelande om att rummet inte fanns men att jag var välkommen att boka på något annat hotell via dem.
Jag bokade dock direkt via en annan kedja. Döm av min förvåning när jag sedan inte får någon återbetalning pga att rummet inte var avbokningsbart. Jag mejlade då Booking.com det meddelande jag fått från dem där det stod att det inte fanns något rum. Då hävdar att de inte skickat epost-meddelandet.
Givetvis helt sjukt, nåväl pratade med Amex som direkt krediterade mig beloppet och så förde de en dialog med Booking.com. Enligt Amex så återkom aldrig Booking.com med några krav trots flera påminnelser från Amex och deras fordran förföll.
Men man blir onekligen lite fundersam när Booking.com såväl i telefon som via epost helt förnekar att de skickat meddelandet. Det var givetvis fullt med Booking.com bilder/länkar osv samt att ingen annan visste vad och när jag bokat. Således kan man helt utesluta något "practical joke". Man kunde givetvis kolla IP-adresser osv, men jag överlät det hela till Amex som skötte det mycket bra.