SAS okända guldkorn - Air Greenland

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 15 Mars 2012.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    1 person likes this.
  2. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Air Greenland brukar ofta vara helt fullbokade en, två veckor innan avgång eller endast med de dyraste biljetterna tillgängliga. Jag tror aldrig jag bokat en billig resa till Grönland.
     
  3. Bonden

    Bonden Medlem

    Ort:
    AGH
    Land:
    Sverige Sverige
    Där är ju lite fel i artikeln..

    37 flygplan lär de inte ha, enligt wikipedia är det 13.
     
  4. Henrik Pedersen

    Henrik Pedersen Medlem

    Land:
    Norge Norge
    De har vel regnet med de 24 helikopterne da.
     
    Brandforce gillar detta.
  5. fly4fun

    fly4fun Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Air Greenland är dyrt ja, det är kanske inte helt fullbokat, men nära på. Bokar man sista 2 veckorna så brukar det vara 12.000 kr plus för en vuxen t/r.

    Utan att ha kollat upp siffrorna så kan 37 stämma, om man räknar in helikoptrar.

    Air Greenland har fått lite konkurrens på senare tid med Air Iceland från Reykjavik. Det har även förekommit lite rykten om att Norwegian kan ha både Färöarna och Grönland på gång.
     
    Last edited: 19 Mars 2012
  6. Bonden

    Bonden Medlem

    Ort:
    AGH
    Land:
    Sverige Sverige
    (I Artikeln)

    Men det borde vara varav 24 helikoptrar
     
  7. Homer

    Homer Medlem

    SAS flög själva CPH-Kangerlussuaq fram till 2009, någon som kommer ihåg hur många poäng
    som krävdes för EuroBonus biljett? dvs. räknades det som som inrikes DK flight på samma sätt som Svalbard räknas som inrikes NO?

    Air Greenland är inte alls med i Eurobonus längre
    Air Greenland dropper Eurobonus | Sermitsiaq.AG Nyheder
     
  8. flierman

    flierman Medlem

    Ort:
    OSD
    Land:
    Sverige Sverige
    Nope det var typ 30.000 poäng CPH-SFJ eller till och med 40.000 om jag minns rätt. Som Europa 2
     
  9. erc

    erc Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Enligt media ska nu SAS sälja sina 37,5% av andelarna i Air Greenland.

    Detta har enligt uppgifter varit ett uppdrag sedan Air Greenland lämnade EuroBonus-programmet (på grund av tekniska problem).

    I min värld har Air Greenland varit ett inkomstbringande engagemang för SAS. Men vem är jag att kross-tolka uppgifter...

    Så - vad betyder detta för planetens mest exotiska flygbolag med widebody-maskin i flottan?
     
  10. Remington Steele

    Remington Steele Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet vad posten på 37.5% kan inbringa till SAS kassa? F.ö. bra att de avyttrar sin del i bolaget. SAS ska (med betoning på inte) äga/köpa andra flygbolag. Har ju gått sådär.... (Linjeflyg, Spanair, Widerö, British Midland, Blue1, Cimber, Air Baltic, Scanair). Satsa på att bygg ut den egna verksamheten. In med A321NEO-LR och A350-1000 :D
     
    Last edited: 15 September 2018
    chazzie, danielhog, Hafermann och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×