Senaste nytt

SAS okända guldkorn - Air Greenland

Gnopps

Medlem
Air Greenland brukar ofta vara helt fullbokade en, två veckor innan avgång eller endast med de dyraste biljetterna tillgängliga. Jag tror aldrig jag bokat en billig resa till Grönland.
 

fly4fun

Medlem
Air Greenland är dyrt ja, det är kanske inte helt fullbokat, men nära på. Bokar man sista 2 veckorna så brukar det vara 12.000 kr plus för en vuxen t/r.

Utan att ha kollat upp siffrorna så kan 37 stämma, om man räknar in helikoptrar.

Air Greenland har fått lite konkurrens på senare tid med Air Iceland från Reykjavik. Det har även förekommit lite rykten om att Norwegian kan ha både Färöarna och Grönland på gång.
 
Last edited:

flierman

Medlem
SAS flög själva CPH-Kangerlussuaq fram till 2009, någon som kommer ihåg hur många poäng
som krävdes för EB biljett? dvs. räknades det som som inrikes DK flight på samma sätt som Svalbard räknas som inrikes NO?

Air Greenland är inte alls med i Eurobonus längre
Air Greenland dropper Eurobonus | Sermitsiaq.AG Nyheder

Nope det var typ 30.000 poäng CPH-SFJ eller till och med 40.000 om jag minns rätt. Som Europa 2
 

erc

Medlem
Enligt media ska nu SAS sälja sina 37,5% av andelarna i Air Greenland.

Detta har enligt uppgifter varit ett uppdrag sedan Air Greenland lämnade EuroBonus-programmet (på grund av tekniska problem).

I min värld har Air Greenland varit ett inkomstbringande engagemang för SAS. Men vem är jag att kross-tolka uppgifter...

Så - vad betyder detta för planetens mest exotiska flygbolag med widebody-maskin i flottan?
 
Någon som vet vad posten på 37.5% kan inbringa till SAS kassa? F.ö. bra att de avyttrar sin del i bolaget. SAS ska (med betoning på inte) äga/köpa andra flygbolag. Har ju gått sådär.... (Linjeflyg, Spanair, Widerö, British Midland, Blue1, Cimber, Air Baltic, Scanair). Satsa på att bygg ut den egna verksamheten. In med A321NEO-LR och A350-1000 :D
 
Last edited:
Toppen