Senaste nytt

SAS och T5 känns kaotiskt just nu, kövarning! Halvbra värde med fastrack numera?

Slappo

Medlem
Jag har sett helt galna köer till säkerhetskontrollen på sistone, livet utan Guldkort måste vara frustrerande!

Absolut, och du är far till många guldkortsprojekt i Sverige numera, tack:) Men om Swedavia eller om det var SAS börjar skicka in 200 pers i Fastrack som skydd mot upplopp så faller ju den servicen oxå eller värdet om man betalat för SAS-plus? Kanske vore bättre om man skickade in dem i fållan för kabinpersonal om tomt där.
Som sagt jag tycker T5 spårat ur senaste tiden och lösningen ligger nog hos Swedavia och Securitas...
Sen när man läser om alla testbomber som passerar så förstår man att Securitaspersonalen inte trivs jättebra just nu.

Tror man gör klokt i att förbereda sig på Kö några veckor till ni som inte är EBG(bra att vara förberedd här oxå.)
 

A380*G

Medlem
Vad jag vet så kan man gå genom security till A- eller B-piren oavsett bolag. Bara för att ens incheckningsdiskar ligger närmare en av säkerhetskontrollerna så betyder det ju inte att man inte kan välja den som ligger längre bort.
 

johanmm

Medlem
Jag passerade vid 18-rycket ikväll. Promenerade rakt igenom vid Fast Track. Dock 10-15 personer i kö vid respektive "vanlig" security (dock ej kö vid boardingkort-kontrollen innan)
 

Stefan62

Medlem
Jag var där själv på morgonen och såg det hela...

- självscanningen vid bagage-dropen gällde inte idag
- den som skrek högst blev framsläppt av personalen
- bagage-drops-personalen checkade in de som inte gjort det innan, fast det är en "drop"
- osv

Det var helt enkelt fullt kaos och detsamma gällde i säkerhetskontrollen - det är vid sådana här tillfällen som bl a SAS-personalen ser kaffe-pausen som en rättighet och helt stänger av.



Hej

Sen Norwegian kom till 5an kan man ju lungt säga att det börjar bli lite obehagligt och kaotiskt i Incheckningshallen ffa i semestertider. (Gillar Norwegian :))

Som i morse kö från skycity till säkkontroll längst mot F piren!!!!!

Va yrar han om? vi & SAS har ju fast-track tänkter ni säkert ärade BC.se medlemmar :),Ja just det. I dag gick någon Swedavia människa och ropade efter folk som skulle till Milano, Oslo, CPH. Hon fick ur sisådär en 150-200 pers som sedan leddes rakt in i Fasttrack fållan, så var det tvärstopp där med. Jättebra att folk kommer med sina plan säger inget om det

Vet inte vad ni tycker men T5 inkl säk+inchk börjar kännas riktigt usel, sunkig och underdimensionerad ?
 

Senator

Moderator
Jag kommer låta lite som den där snubben i Telenors reklam nu, den där jobbiga grannen. Men område mellan gate 10 och 20 är kaos nu som alla resenärer i "Grilldress" (norska för träningsdräkt köpt nere i Ullared, gärna lika för han/henne) skall på resa med DY till Allicante med familjen. Jag undviker med alla medel att stigmatisera och dra stora grupper människor in i ett fack, men man ser ofta skillnader nu som DY har sina kunder på samma ställe.

Hoppas ingen känner sig sårade av min totala generalisering av Familjen M E Del Svensson från L A N Det.
 

forastero

Medlem
Ja, kaoset på Arlanda i måndags alltså...både T4 och T5. De hade (enligt uppgift) personalbrist i säkerhetskontrollen dessutom, alla passager var inte öppna.
 

taxvalp

Medlem
Reste från T5 tidigt på midsommaraftons morgon och det var förstås tjockt med folk som förväntat. Vi var där tidigt så fast-track hade inte öppnat riktigt än så vi ställde oss i den vanliga kön, som rullade på riktigt bra. Med tanke på att loungen inte öppnat än och vi inte skulle handla nägot så kändes det inte som att jorden gick under på grund av sisådär sju minuters köande i "vanliga" kön.

Mest intressant att studera var det sällskap som helt enkelt ställde sig vid den stängda fast-track-kön och väntade på att den skulle öppna, hellre än att stå med oss andra i kön som gick oväntat smidigt. De sparade cirka 30 sekunder på det men gjorde å andra sidan en markering vars värde ej går att mäta i tid eller pengar...
 
Toppen