Senaste nytt

SAS och Nextjet utökar samarbete

Agö

Medlem
Precis kommit av min första flygning med Nextjet. Inget att klaga på men inget speciellt heller.

Att man får tillgång till lounge vid resa med Nextjet står nu tydligt på SAS hemsida. Inga oklarheter på den fronten. Gäller i Stockholm (terminal 5) och Köpenhamn för resenärer med Eurobonus guld eller SAS business class biljett.
Lounge access - SAS

Inte hört något mer om Eurobonusintjäning, står inget på hemsidan och har inte heller gått ut någon pressinfo från SAS, så antar att de ännu inte fått något avtal på plats.

Det här låter ju bra. Ska resa i tjänsten till metropolen Kramfors i maj. Det blir genomgående biljett med SAS och NextJet bokat via resebyrå (men biljetten går att boka på sas.se). NextJet huserar ju på Terminal 3 som ju är gränslöst tråkig. Jag kommer att ha ett stopp på strax under tre timmar på Arlanda efter ankomst från Köpenhamn så toppen med loungetillgång på terminal 5 om jag tolkat informationen i denna tråd rätt.
 

Agö

Medlem
Jaha, kan nu meddela att det inte går att använda SAS SL/BL på Arlanda T5 som EBG och och resande i EE på 117-biljett när man ankommer från CPH och ska vidare inrikes med Nextjet inrikes i Sverige. Damen i loungen konstaterade krasst att samarbetet med Nextjet inte fungerar så bra...

Så nu är det SkyCity som gäller i ett par timmar.
 

gusten

Medlem
Jaha, kan nu meddela att det inte går att använda SAS SL/BL på Arlanda T5 som EBG och och resande i EE på 117-biljett när man ankommer från CPH och ska vidare inrikes med Nextjet inrikes i Sverige. Damen i loungen konstaterade krasst att samarbetet med Nextjet inte fungerar så bra...

Så nu är det SkyCity som gäller i ett par timmar.

Jaha. Kan inte hjälpa det men tycker att det är ganska småskuret av SK, även om många inte håller med mig om det.
 

telelina

Medlem
Jaha, kan nu meddela att det inte går att använda SAS SL/BL på Arlanda T5 som EBG och och resande i EE på 117-biljett när man ankommer från CPH och ska vidare inrikes med Nextjet inrikes i Sverige. Damen i loungen konstaterade krasst att samarbetet med Nextjet inte fungerar så bra...

Så nu är det SkyCity som gäller i ett par timmar.

Agö, fick du Eurobonuspoäng på resan?
 
Toppen