Senaste nytt

SAS och Nextjet utökar samarbete

Jacob

Medlem
Precis kommit av min första flygning med Nextjet. Inget att klaga på men inget speciellt heller.

Att man får tillgång till lounge vid resa med Nextjet står nu tydligt på SAS hemsida. Inga oklarheter på den fronten. Gäller i Stockholm (terminal 5) och Köpenhamn för resenärer med Eurobonus guld eller SAS business class biljett.
Lounge access - SAS

Inte hört något mer om Eurobonusintjäning, står inget på hemsidan och har inte heller gått ut någon pressinfo från SAS, så antar att de ännu inte fått något avtal på plats.
 

tourist

Medlem
Att man får tillgång till lounge vid resa med Nextjet står nu tydligt på SAS hemsida. Inga oklarheter på den fronten. Gäller i Stockholm (terminal 5)

Ifall det verkligen gäller även för Nextjetflyg från terminal 3 är det i så fall en riktigt bra förbättring om man reser Europa-ARN-byhåla med lång transfertid, tidigare med Skyways (ingen loungeaccess) på sistasträckan och nu med Nextjet.

(Man skulle dock kunna tolka SAS-sidan som att det bara gäller för businessclassbiljetter eftersom tabellen står under den rubriken.)
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Jag har nu fått bekräftat av SAS att tillgång till lounge och fast track ges även till Eurobonus Guld vid resa med Nextjet, oavsett i vilken klass man reser eller vilken typ av biljett man har.

Man jobbar även på att få klart ett avtal som gör att man kan tjäna Eurobonuspoäng vid resa med Nextjet, men detta är ännu inte klart.

Låter utmärkt!
Då bl.a. inget in och utcheckande av baggage på ARN T2/T3 vid mellanlandning.
Min fråga är att om det blir poängintjäning så måste det väl även innebära uttag. Biljettpriserna till inre Lappland är sjukligt dyra.
10.000 poäng Malmö-Lycksele vore en dröm för oss som har barn barn/barn däruppe
 

erc

Medlem
Testade för nöjes skull att kika på vad en SAS-biljett KSD-SFO skulle kosta i juni. Inga platser hittas. Antar att NextJet-tabellerna håller på att importeras av SAS-IT...
 

tourist

Medlem
Testade för nöjes skull att kika på vad en SAS-biljett KSD-SFO skulle kosta i juni. Inga platser hittas. Antar att NextJet-tabellerna håller på att importeras av SAS-IT...

Juni 2013? Det finns väl inte ens publicerade tidtabeller hos NextJet själva för den perioden? Prova till exempel KSD-LAX i mars 2013 så får du förslag på genomgångsbiljett med första benet på NextJet. (Fast inte som codeshare? Däremot blir det SK-nummer på hela resan för några sökningar KSD-ORD i höst.)
 

Palazzi

Medlem
Jag hoppas på att Nextjet startar VST-CPH (dock inte troligt). Det skulle vara mycket smidigt att kunna flyga VST-CPH-LIN t.ex.

Dock har jag hittat ett sätt att "lura" Swebus bokningssystem så att VST-ARN kostar 54kr ist för 150kr (som back-up om inte Nextjet kommer till Västerås ;) ).
 

Matsson

Medlem
Passar bra för mig som föredrar Lycksele om tidtabellen funkar. Vore kanon med poäng på denna anslutning. Fri parkering 8min. från bil till flyg,saknas bara fler avgångar samt en lounge......Det har hänt att jag ringt från bilen och sagt att jag blir sen till avgång och fått svaret:
-Jag skall kolla om dom kan vänta på dig.
 

johansch

Medlem
LPI-CPH-OSL på 3.5h i bästa fall. Och med t/r-retur-priser kring 3000 kr med lite planerande, annars upp mot 4000-5000 kr. Det funkar nog.
 
Toppen