SAS och Korean Air kombo till Pusan på SAS webbsida?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Fredrik Andersson, 8 Augusti 2013.

1. När jag bokar resor till PUS via PVG med SK bokas alltid sista sträckan med Korean istället för Asiana. Detta gör att jag inte får tillgång till lounge eftersom Korean inte tillhör Staralliance.

Är det någon som vet varför det är så?

Jag åker economy och kan därför inte utnyttja mitt kommande EBG på vägen till PUS, bara på hemvägen.

Eller finns det något annat sätt att få tillgång till lounge?

Tack på förhand!

Last edited: 8 Augusti 2013
  2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr ingen aning, men har också noterat det.

Du menar väl PVG? PVD är T.F. Green Airport Rhode Island.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Javisst! Flyg business eller 40k miles med skyteam och få status med Flying Blue.

4. Yep menade det! :) ändrat.

Finns det inget sätt att komma in på loungen?

En annan fråga för er som åker mycket på PVG , behöver man verkligen 2timmar vid transfer?

5. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara på grund av avgångstider, så att du bokas på Korean för att inte få allt för lång lay-over?
    Annars kan kanske ett Priority pass vara ett vettigt alternativ för att ge dig lounge access.

6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög mycket på PUS brukade jag åka SK via PEK, bättre avgångstid enligt mig och passade ok med connection med CA/OZ.

7. Priority pass är väl det som det lutar åt, men det känns surt när man kommer att ha EBG. Det finns en Asiana flight som går ca 1 timme efter landningen, men enligt alla är det för kort tid att hinna.

Därför får jag istället 4timmar utan lounge. Suck!

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som för övrigt är flygplatsen i Providence, Rhode Island. Apropå det där med "dumma" namn på flygplatser som inte säger något vettigt om var de ligger... ;)

9. Det kommer nog att bli så framöver. Problemet hittills är att det har varit få economy biljetter till Peking på mina datum.

Men som sagt det är min framtida plan.....

10. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar ha med anslutningstiderna att göra

SK anländer 10:40. Det enda planet med Asiana avgår 11:40. Därefter går ett plan 14:25 med Shanghai Airlines och sedan Korean runt 18:30 (om man tar mitten av september som exempel).

Shanghai Airlines är inte tillåtet enligt routing-reglerna utan det måste vara direktflyg med OZ, KE eller CA.

Så jag antar att du får 8 underbara timmar på PVG att döda (om du nu åker i september vill säga)...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!