Senaste nytt

SAS och Jet Time signerar Letter of Intent

Uppfattar du det så ber jag om ursäkt för att jag uttryckte mig dåligt. Givetvis är det inte så men jackor/kappor är lättare att hitta plats för än väskor. Själv försöker jag alltid att vara så pass förberedd som möjligt när jag kommer till säkerhetskontrollen/gaten/planet/vart som helst och tycker det är ett mer än OK sätt att lösa ett problem innan det uppstår.

Stjärtstöttan skickas ut genom bakre dörren av flygvärdinnan och tar max 10 sekunder att montera. Jämfört med exempelvis Malabar International så är det nog ingen större grej, men vad vet jag, du kanske hatar 747 också :)

PS. Jag vet att de inte används för de flesta flygen, det var bara ett försök till humor så här en söndagskväll. För övrigt kanske du kan lägga dina fina nyckelknippor i fickan.
 

NotRyan

Medlem
Var och en har förstås rätt till sin uppfattning, men jag har väldigt svårt att förstå hur någon som anser sig vara "Medveten resenär" kan uppskatta en ATR.

Vem har påstått sig gilla ATR? Det enda vi har påstått är att det inte torde vara ett så stort problem med att kabinbagage åker i lastutrymme och levereras vid avstigning på en kort flygning. Jag har aldrig varit med om att det har varit ett stort problem, dock så förringar jag inte DIN upplevelse av det. Det är säkert ett stort problem för Dig om du säger det.

Mvh
/NotRyan
 

JonW

Medlem
Uppfattar du det så ber jag om ursäkt för att jag uttryckte mig dåligt. Givetvis är det inte så men jackor/kappor är lättare att hitta plats för än väskor. Själv försöker jag alltid att vara så pass förberedd som möjligt när jag kommer till säkerhetskontrollen/gaten/planet/vart som helst och tycker det är ett mer än OK sätt att lösa ett problem innan det uppstår.
För övrigt kanske du kan lägga dina fina nyckelknippor i fickan.
Det förekommer mängder med väskor även i en ATR-kabin.
Volymen kabingrejor/pax är förstås lägre i en sådan, men eftersom förvaringsvolymen också är lägre blir röran ungefär densamma, speciellt på våra breddgrader.
Gatelastningen blir bara ytterligare ett moment.
Eftersom även jag vill vara förbered för securityn, placerar jag nyckelknippor just i kabinbaggaget.
Mina fickor är även fulla med de andra grejor som jag inte släpper ifrån mig som jag inte listat som kabinbaggageprylar, dvs plånbok, mobil, pass, BP, itineraries.
 

JonW

Medlem
Vem har påstått sig gilla ATR? Det enda vi har påstått är att det inte torde vara ett så stort problem med att kabinbagage åker i lastutrymme och levereras vid avstigning på en kort flygning. Jag har aldrig varit med om att det har varit ett stort problem, dock så förringar jag inte DIN upplevelse av det. Det är säkert ett stort problem för Dig om du säger det.

Mvh
/NotRyan

Jag tycker nog att reaktionerna i tråden var övervägande positiva tills jag försökte balansera den genom att påtala ATR:s alla brister, varav kabinbaggagekapaciteten bara är en.
Olägenheten är mindre vid kortare onelegs, och desto större vid längre ben eller feeders.
 

Fredrik

Medlem
Var och en har förstås rätt till sin uppfattning, men jag har väldigt svårt att förstå hur någon som anser sig vara "Medveten resenär" kan uppskatta en ATR.

Uppskatta vet jag inte men några turer med CRJ har gjort mig luttrad. Är ATR värre än CRJ på bagagefronten enligt din mening?
 

JonW

Medlem
Det är så länge sen jag flög CRJ så jag minns inte riktigt baggageutrymmena.
Men när det gäller övrig komfort och restid så vinner CRJ med hästlängder.
 

Timotey

Medlem
Är inte heller ett stort ATR fan, men handbagage frågan tycker jag inte är så viktig, ta med en ICA kasse och lägg ur de grejer du behöver. Tycker JonW att det är ett problem med handbagaget så är det fritt fram att tycka det, vad jag har förstått så är det fler grejer han inte gillar med ATR. Smaken är som baken.

Själv är jag inte speciellt förtjust i något propellerplan men kommer nog att härda ut på flygningar där dessa används, flyger inte jätte ofta kan tilläggas.
 

Johan_G

Medlem
Ser inte bagageproblemet i sig som något jättebekymmer men planet framstår ju som helt kasst om man väger ihop alla små egenheter som det verkar ha, det måste dock vara billigt som fan att flyga med eftersom det ändå verkar vara ganska populärt trots sina många kassheter. Själv undviker jag att flyga tuboprop, det låter illa och går sakta, det är lite som varför jag varje gång jag ska till kontoret väljer bilen framför lokalbussen.
 
Toppen