Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Du skrev: Det är så att jag betalt för ett hotellrum, men kommer missa att utnyttja det, erhåller jag fortfarande poängen ?
Ylva: Du tjänar endast poäng om du utnyttjar rummet.

Går således ej att skenboka hotellnätter... bummer
 

AABack2ARN

Medlem
Vad tror du hon skulle svara på den frågan?! ;) Javisst gör massa skenbokningar så ger vi dig poäng...

Tror att det enda sättet är att se om det fungerar är att testa. Har lite svårt att se att hotels.com får en återrapportering huruvida du faktiskt bott på hotellet eller inte. I alla fall avseende små hotell.
 

Canadien

Medlem
Men de kanske kan se ett mönster att tusentals nätter bokats på ett dormatory i Bangkok och inse det orimliga i detta.
 
Vad tror du hon skulle svara på den frågan?! ;) Javisst gör massa skenbokningar så ger vi dig poäng...

Tror att det enda sättet är att se om det fungerar är att testa. Har lite svårt att se att hotels.com får en återrapportering huruvida du faktiskt bott på hotellet eller inte. I alla fall avseende små hotell.

Håller med, har svårt att se ett vandrarhem sitta och maila fram och tillbaka om folk som betalat för sina rum dyker upp eller ej.

Personligen tycker jag poängen borde beräknas på priset på rummet och inte samma poäng på alla, tex för varje 100:- så får du x antal poäng.
Sen borde poängen delas ut per natt och inte tillfälle, känns lite konstigt att någon som bor 1 vecka på Hotel A får lika många poäng som en som bor 1 natt på samma hotell.
 
Men de kanske kan se ett mönster att tusentals nätter bokats på ett dormatory i Bangkok och inse det orimliga i detta.

Förhoppningsvis inte ;)

Jag kommer pröva i 3veckor , inga jättesummor om jag inte skulle få poäng, samtidigt gör jag någon Thailändare några bath rikare, ungefär som välgörenhet fast här kan du få någonting tillbaka (Kanske) ;D
 
Personligen tycker jag poängen borde beräknas på priset på rummet och inte samma poäng på alla, tex för varje 100:- så får du x antal poäng.
Det är den ersättningsmodellen som hotels brukar köra med. Oklart om de gör det i det här fallet och SAS räknar med snittersättning och ger poäng utifrån det, eller om de har dealat fram en fast ersättning.
 
Det är den ersättningsmodellen som hotels brukar köra med. Oklart om de gör det i det här fallet och SAS räknar med snittersättning och ger poäng utifrån det, eller om de har dealat fram en fast ersättning.

Det är ju lite falsk marknadsföring om det nu är så, speciellt när det står "tjäna 1200 eurbonuspoäng" när man bokar sitt rum, borde stå: Tjäna UPP till 1200....
Tycker överlag sas är jävligt dåliga på information om just denna dealen.
 
Är lite av en game changer för min egen del, kommer spendera 4-8veckor i sydamerika i Januari-Februari, och om man får 1200poäng oavsett pris så kommer min boendebudget absolut att påverkas av detta.
 
Toppen