Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

AtleFlyg

Medlem
Nu fick jag ett mail från SAS om att man får dubbla eurobonuspoäng vid bokning fram till 12e oktober

Capture.PNG
 

Mangostan

Medlem
Någon som har bokat under kampanjen ovan med 1200 poäng per vistelse? När jag försöker boka står det fortfarande 600 p på bokningssidan. Sen undrar jag om någon vet hur de definierar ordet "vistelse". Är tre separata bokningar tre nätter i rad på samma hotell en eller tre vistelser?
 
Någon som har bokat under kampanjen ovan med 1200 poäng per vistelse? När jag försöker boka står det fortfarande 600 p på bokningssidan. Sen undrar jag om någon vet hur de definierar ordet "vistelse". Är tre separata bokningar tre nätter i rad på samma hotell en eller tre vistelser?
Vet inte hur det är på just hotels, men på t ex Hilton så räknas det som en vistelse.
 

Mangostan

Medlem
Någon som har bokat under kampanjen ovan med 1200 poäng per vistelse? När jag försöker boka står det fortfarande 600 p på bokningssidan. Sen undrar jag om någon vet hur de definierar ordet "vistelse". Är tre separata bokningar tre nätter i rad på samma hotell en eller tre vistelser?
Jag svarar på några av mina egna frågor ovan, efter att ha ringt första Hotels.com (som inte hade några svar alls) och sen SAS kundtjänst. Med reservation för att kundtjänst (som jag har lärt mig här på BC) kan ha fel, så gäller följande:
-de extra 600 poängen ska ges med automatik. Det står alltså 600 p på bokningssidan, men man ska få 1200 p under kampanjen
-vistelse=bokning. Jag frågade om man därmed i teorin kan göra tre olika bokningar för att få 3X1200 poäng och hon svarade ja samtidigt som hon skrattade till lite.

Jag gör en testbokning och återkommer med eventuella ytterligare observationer. Tyvärr gäller bokningen februari 2017, så det kanske inte händer något förrän jag har bott där.
 

jumbooze

Medlem
Du frågade inte vad som händer med poängen vid no-show? Tänker på budgethotellen som man kanske kan gör luftbokningar hos, vad var billigaste rummet? 80kr?
 

Mangostan

Medlem
Ett tillägg: jag har alltså INTE fått mejlet ovan om erbjudandet. Det kanske är så att det står 1200 p på hotellsidan för de som har lyckan att ha fått mejlet och kan använda sig av länken. Det står ju också att det ges ytterligare 20 % rabatt på hotellpriset, något som jag inte fick. Ringde igen till SAS och frågade varför inte erbjudandet mejlas ut till alla medlemmar. Fick inget bra svar. "De kollar på det". Det verkar vara vanligt att SAS bara skickar erbjudanden till vissa kunder. Slumpmässigt eller utvalda kunder? Obra, tycker jag.

Tillägg 2: jag får en stark känsla av att jag bara kommer få 600 p per bokning eftersom jag inte kunde boka via länken. Den första kundtjänsttjejen hade i så fall fel.
 
Toppen