Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Travler

Medlem
Mycket underligt med CAD, någon som vet varför? Med den nya intjäningen är det inget värde kvar. 1000SEK=147poäng. (Beroende på vilken växelkurs hotels.com använder)

Hotels.com egen reward ger ju 10% tillbaka i from av en hotellnatt efter 10 nätter (genomsnittsvärdet får man boka för som jag har förstått det).
Känns lite meningslöst av SAS att ha kvar detta..?

Själv själv behöver man göra 6+ bokningar närmaste veckan...:( får väll glädja mig åt poängen man fått såhär långt...
 

MartinH

Medlem
Chattade precis med SAS. Ville veta om man fortfarande får 600 poäng om man bokar senast idag.

Ylva: Vi stänger detta erbjudandet att du får 600 extra poäng när du bokar via hotels.com. Istället öppnas ett nytt erbjudande som blir baserat på hur mycket du spenderar på hotellet. Till exempel så tjänar du 20 extrapoäng per 100 kronor.
Du skrev: Ok, så det är stängt redan idag? Det står ju annars att det nya är från 17 jan.
Ylva: Ja erbjudandet med 600 extrapoäng stängdes igår och det nya erbjudandet öppnas idag.

Ja, ja, det var kul så länge det varade.
 

AABack2ARN

Medlem
Så nu får man i stället 400 poäng per natt om man bokar ett hotell som kostar 2000 kr natten? Vilket är bra om man bor två nätter. Men det är så klart att det blir mindre poäng/krona om man bokar en tältplats i Vietnam för 10 kr natten som man aldrig nyttjar...
 

Travler

Medlem
Jag försökte ofta göra separata bokningar så jag skulle få poäng för varje natt ;) så som jag ser det nu tjänar man bara på det på hotell som kostar +3000kr/natten. Men vid det priset är det bättre att använda hotels.com egna rewardsysten.
Så nu är det alldrig fördelaktigt att gå via SAS :(
 

Funcadelic

Medlem
Så nu är det alldrig fördelaktigt att gå via SAS :(

Mja, man kan ju faktiskt få lägre priser om man bokar via SAS. De annonserar visserligen ut "upp till 40% rabatt", vilket man ska ta med en nypa salt, men har hittat flertalet hotell som varit billigare om jag bokat genom SAS än direkt på hotels.com
 
Jag försökte ofta göra separata bokningar så jag skulle få poäng för varje natt ;) så som jag ser det nu tjänar man bara på det på hotell som kostar +3000kr/natten. Men vid det priset är det bättre att använda hotels.com egna rewardsysten.
Så nu är det alldrig fördelaktigt att gå via SAS :(

Jag tror att det är just den här typen av beteende som lett fram till förändringen, liksom att folk bokat hotell som man sedan inte nyttjat därför att det var så billiga rum till det antalet poäng man fick.
 

Travler

Medlem
Jag tror att det är just den här typen av beteende som lett fram till förändringen, liksom att folk bokat hotell som man sedan inte nyttjat därför att det var så billiga rum till det antalet poäng man fick.

Det är inte orimligt att det är så. Håller också med om att poängintjäningen tidigare var skev. Personligen hade jag kunnat få ut ytterligare 8400 poäng om jag alltid hade gjort separata bokningar.... men så blev inte alltid fallet av olika anledningar.
Men att man nu "bara" ger 20poäng/100kr gör att det nu aldrig är lönsamt att kreditera poäng till SAS. (Hotels.com egna "rewards" är så mycket bättre)
Hade dem givit 80-100poäng/100sek så hade det varit en annan sak.
 
Toppen