Senaste nytt

SAS och förlorat baggage

Nemo

Medlem
Sen är ju inte folkbokföringsadressen strikt bestämd till din hemadress. Man kan även ha flera hem.
di.se - Frank Andersson fick rätt till gratis vård


"'Det är inte folkbokföringen hos Skatteverket som grundar min rätt till sjukvård. Det är bosättning och arbete i Sverige.'
Tingsrätten anser att Frank Andersson haft familj, arbete och bostad i Sverige vid tidpunkten för sjukhusvistelsen och därmed har rätt till subventionerad sjukvård."
 

Trox

Medlem
Ja det må jag säga! Har själv ett flertal gånger fått bagage "kvarlämnat" i Köpenhamn vid korta byten, senaste förra vintern. Har aldrig fått ett höra ett ord om det efteråt från SAS!

Såg ut såhär
 

Attachments

  • bagage.jpg
    bagage.jpg
    90,6 KB · Visningar: 271

Traveller

Medlem
Såja,nu har jag just varit och hämtat väskan på ARN. Tydligen hade den missat min connection i LHR. Men, då kan man ju fråga sig varför den kommer med näst sista flyget från London och inte med det första trots att dom visste att jag ska åka till Shanghai i morgon bitti.. Hm, så kan det vara. Tack för tips och info!
 

NotRyan

Medlem
Såja,nu har jag just varit och hämtat väskan på ARN. Tydligen hade den missat min connection i LHR. Men, då kan man ju fråga sig varför den kommer med näst sista flyget från London och inte med det första trots att dom visste att jag ska åka till Shanghai i morgon bitti.. Hm, så kan det vara. Tack för tips och info!
Du fick den inte utkörd?
 

Wyll

Medlem
En snag fråga.
Anländer 10:40 till flygplatsen. Försenat bagage.
Nästa flight kommer 15:10.
Borde vara ok att köpa lite kläder?
 

Dr. Miles

Expert
En snag fråga.
Anländer 10:40 till flygplatsen. Försenat bagage.
Nästa flight kommer 15:10.
Borde vara ok att köpa lite kläder?
Det beror nog på försäkringsvillkoret.

Jag vet inte om flygbolaget ersätter för kläder och andra nödvändiga kostnader i fall försening är inte så lång tid.
 

Wyll

Medlem
Är med SAS och köpt med SAS Amex.Har ett möte 15:00. Då resan började 06:15 reste kag inte i ”mötes” kläder. Så borde ju inte vara några konstigheter?
 
Toppen