Traveller
Medlem
Mina föräldrar flög från Köpenhamn häromdagen och blev utsatta för strejken, ankomst till Stockholm med SAS blev därför mitt i natten men utan väskor. Dom fick naturligtvis anmäla detta på ARN men nu två dagar senare har ännu inga väskor med kläder och mediciner kommit till dom. Jag hjälper naturligtvis till men har nu suttit i telefonkö hos SAS avdelning för förlorat bagage i 50 minuter. Från start var jag nummer 28 i kön och efter,
50 minuter var jag nummer 13,
58 minuter nummer 12.
68 minuter nummer 10
77 minuter nummer 8
92 minuter nummer 4
104 minuter nummer 3
116 minuter nummer 2
Efter exakt 2 timmar får jag svar av Mar**a på SAS som inte kan ge något som helst besked annat än att 5000 väskor är sena och att man gör vad man kan. Men inte sjutton gör man vad man kan om man inte lägger alla väskor som skall till Arlanda (t.ex) i en lastbil och kör upp dom istället för att försöka lasta flygmaskinerna med det som får plats. URDÅLIGT SAS. Ett riktigt STORT MINUS för SAS i min bok nu.
I den här avdelningen har SAS helt glömt bort att ge prioritet till sina bästa och mest frekventa kunder. Ingen prioritet alls. Med andra ord är SAS filosofi att bjuda in till dans innan man flyger men är det problem efteråt så har de mest frekventa kunderna ingen prioritet. Varför skall passagerare lägga flera timmar i en telefonkö? Vem skall betala min tid då? Här krävs det väl att SAS är proaktiva! Denna behandling av kunderna är fullkomligt usel!
Här söker du efter ditt förlorade baggage oavsett vilket bolag du flugit med: WorldTracer Services - Scandinavian Airlines Passenger File Request Page
50 minuter var jag nummer 13,
58 minuter nummer 12.
68 minuter nummer 10
77 minuter nummer 8
92 minuter nummer 4
104 minuter nummer 3
116 minuter nummer 2
Efter exakt 2 timmar får jag svar av Mar**a på SAS som inte kan ge något som helst besked annat än att 5000 väskor är sena och att man gör vad man kan. Men inte sjutton gör man vad man kan om man inte lägger alla väskor som skall till Arlanda (t.ex) i en lastbil och kör upp dom istället för att försöka lasta flygmaskinerna med det som får plats. URDÅLIGT SAS. Ett riktigt STORT MINUS för SAS i min bok nu.
I den här avdelningen har SAS helt glömt bort att ge prioritet till sina bästa och mest frekventa kunder. Ingen prioritet alls. Med andra ord är SAS filosofi att bjuda in till dans innan man flyger men är det problem efteråt så har de mest frekventa kunderna ingen prioritet. Varför skall passagerare lägga flera timmar i en telefonkö? Vem skall betala min tid då? Här krävs det väl att SAS är proaktiva! Denna behandling av kunderna är fullkomligt usel!
Här söker du efter ditt förlorade baggage oavsett vilket bolag du flugit med: WorldTracer Services - Scandinavian Airlines Passenger File Request Page
Last edited: