Senaste nytt

SAS och AMEX lanserar tre nya kortnivåer - med en ny Elite-nivå för frekventa resenärer

andy.c

Medlem
Jag som inte har skaffat något Amex kort kommer skaffa ett Elite när det blir möjligt !

Är det kaländer år på dom där 150 samt 300 ? min fråga är om det är från 1/1-2015 som jag ska börja samla in mina 150 samt 300 ?

ha en toppen fredag
Det är kalenderår som räknas.
 

Bryant

Medlem
Trevligt med alla dessa nyheter! Är också intresserad av hyrbilsförsäkringen.

Skulle ni kunna låsa övriga trådar kring det nya kortet. Är jäkligt rörigt på forumet just nu..
 

Palazzi

Medlem
Blir ett givet Elite-kort! Två T/R i F med respektive på ett år - tänk vad det skulle urskulda alla dagar man är borta på jobbresor!? :p

20k i statusgrundande "bonus" gör det också otroligt enkelt för mig att dubblera i allianser, nu när jag övergett A* för Etihad Equity i de flesta fall.

En enda lång T/R i C ger mig guldkort. Inte för att jag vet vad jag ska använda det till, men aldrig fel med guldkort ^^

Hotellstatus x2 har man ju genom akieinnehav...

Snart behöver man varken flyga eller bo för att vara statusinnehavare, haha (och det är ju rätt ogenomtänkt)
 

pswe

Medlem
med elite-kortet så blir man också kvar på den gamla fina intjäningen 20 poäng per 100 sek, det känns som elite kortet kan bli riktigt bra!
 
Undrar hur det fungerar tillsammans med Amex Platinum innehav. Får man på Elite fortsatt bara motsvarande Premium rabatt på årsavgiften dvs 1000kr eller blir rabatten större? Dvs kan man lägga till ett SAS Amex Elite till sitt Platinum gratis? För 1000kr, 2000kr, 3000kr? Skulle det vara gratis skulle Amex platinum bli bra mycket mer attraktivt!
Denna undrar jag också över!
 

andy.c

Medlem
Blir det någon ny design på korten för att tydligare skilja på de olika nivåerna? Tänker då främst på Classic, Premium och Elite hos AmEx, men även lite på EB-nivåerna.
 

spritfet

Medlem
Ställer mig något tveksam till Elitekortet, främst till 4000kr/år, vilket man iofs får 20k baspoäng för men som ej går att använda. För mig personligen känns det som gränsfall att utnyttja två vouchers per år, poängen ska ju in också... Har man inte redan mycket innestående EB-poäng tror jag mer på att stanna med Premiumkortet, spendera 150k och damma av Dinerskortet..
 

kexxcream

Medlem
Blir det någon ny design på korten för att tydligare skilja på de olika nivåerna? Tänker då främst på Classic, Premium och Elite hos AmEx, men även lite på EB-nivåerna.

Tittar man på kortet i Eurobonussidan på Amex så är det en annan design än den som finns på det nuvarande kortet. Behöver inte nödvändigtvis vara den kommande, bara en observation.
premium_gold.gif
 
Toppen