Senaste nytt

SAS och American Express lanserar nytt kreditkortsprogram - med ny Elite-nivå för frekventa res...

Jacob

Medlem
I dagarna lanserar SAS tillsammans med American Express ett nytt kreditkortsprogram med tre olika kortnivåer anpassade för olika behov. Den kanske största nyheten inkluderar en ny Elite-nivå, särskilt anpassad för frekventa resenärer med ett flertal extra förmåner. Det nuvarande SAS American Express-kortet ersätts med tre nya kort - Classic Card, Premium Card och Elite Card.…
 

Pushback

Medlem
Tack Jacob!

Måste erkänna att förmånerna i Elite med 2 vouchers etc slår det mesta även på internationell nivå:)

Har du någon insikt i om man kan avboka/boka befintlig förmån till *A, efter 1 nov, till resa i nov/dec?
 

palmen

Moderator
Mycket bra förändringar.
Har ni någon info om vad som händer med den voucher jag tjänade in 2013 som är giltig hela 2014 för min del (triggade vouchern på nyårsafton). Kommer den att gå att nyttja med de nya reglerna förutsatt att detta sjösätts innan året är slut?
 

Rosetown

Medlem
Har någon blivit uppgraderad till Elite Card än? Vad krävs det för spending för att få det? Har bara EB Silver, men hög spend på mitt SAS AMEX (över 300tkr/år)
 

Palazzi

Medlem
OJ!! Elite-varianten verkar onekligen kanon!
Bara 30.000p för Star Alliance Gold gör ju att man hamnar i samma kategori som Aegean Miles & Bonus.

300k spenderar man ju säkerligen på ett år, och 2st 2x1 i C/F saknar ju motstycke.

Blir att flyga in 30k med Star Alliance, och sedan flyga resten med mina favoritbolag. SAS fick iaf tillbaka en kund på halvtid - det trodde jag inte de skulle lyckas med! :)
 

flum

Medlem
Någon som vet om det är invite only på Elite-kortet? Annars skulle Elite invitation vara en ganska bra Diamond-förmån.
 

bossefin

Medlem
Tycker, vilket ju andra kommentarer också stärker, att det är höljt i dunkel vad man avser med Elite-kortet och vem som kan få det. Kanske en medveten strategi för att få det lite mer spännande???

Har länge inte fattat (haft viss kommunikation med AmEx om detta) att man inte kan samordna AmEx Platina och AmEx SAS. Har AmEx SAS (är fn EBS) som ju inte kostar något extra för Platina innehavare. AmEx SAS är det kort jag använder och jag brukar nog komma upp i ca 300 kSEK per år på det kortet. Rimligt vore att man kunde få ett AmExSAS Platina där man avsäger sig Membership rewards till förmån för EuroBonus.

Nu när Elite införs så skulle det kännas ännu naturligare att Elite=Platina om man skulle göra ens sådan EB koppling. Lite rensning i kortfloran på sin plats.
 

tomle

Medlem
Trist att de sänker intjäningen på premium card till 15/100.
För mig som inte reser lika mycket längre är frågan om det är värt 1000kr + 7500 poäng (diffen mellan Amex och Diners).
Fast å andra sidan, 2-4-1 på *A i alla klasser lockar, äntligen kan man använda poängen till något vettigt! Hoppas bara att de inte stryper tillgängligheten.
 

Alf

Medlem
En bra förbättring, som det varit nu har i varje fall jag stannat när jag nått 149.000 för att så sent som möjligt erhålla vouchern. Det betyder i år att jag från tidig sommar tagit resten av inköpen på BA Visa kort och klarar precis 200.000 där innan året är slut. Hade så klart varit mycket bättre att tagit detta på Amex och kommit över 300.000. Men nu kan det ju bli ändring. Är det inte upp till var och en vilket kort man vill ha eller ställs det speciella krav på Elite nivå?
 
Toppen