Senaste nytt

SAS och American Airlines, checka in hela vägen?

Jag vill tacka för svaren på min fråga!

Angående hämta ut bagage/checka in i ORD på ditresan: man går ju inte igenom tullen med det incheckade bagaget, utan bagagebanden kommer direkt efter man gått igenom tullen. Jag flög med SK till ORD och efter tullen fick jag hämta mitt bagage och checka in det igen med AA. Hade exakt 2h på mig, och det var på det berömda håret att jag hann med min connection. Säkerhetskontrollerna kan vara riktigt jobbiga på ORD ...
 

Mr Carter

Medlem
Angående hämta ut bagage/checka in i ORD på ditresan: man går ju inte igenom tullen med det incheckade bagaget, utan bagagebanden kommer direkt efter man gått igenom tullen.
Nu blandar du ihop Tullen och "Immigration". Den första kontrollen som du passerar är "Immigration" (passkontrollen) där de kontrollerar din identitet och syfte med din resa. Därefter hämtar du ditt bagage på bagagebandet, går igenom tullen där du lämnar din tulldeklaration och lämnar därefter ditt bagage till antingen AA eller UA, beronde på vilka du ska flyga vidare med.
 
Nu blandar du ihop Tullen och "Immigration". Den första kontrollen som du passerar är "Immigration" (passkontrollen) där de kontrollerar din identitet och syfte med din resa. Därefter hämtar du ditt bagage på bagagebandet, går igenom tullen där du lämnar din tulldeklaration och lämnar därefter ditt bagage till antingen AA eller UA, beronde på vilka du ska flyga vidare med.


Just det! Ursäkta mig! "Tullen" kommer direkt efter immigration, ja. Till skillnad från immigration så tar tullen två sekunder. ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Om man inte blir intagen för kontroll vill säga... Det tog i mitt fall förvisso bara 15-20 minuter (kändes dock som en evighet) men kan ta en timme om tullarna bestämmer sig för det.

Då och då behöver man låta väskorna passera röntgen (antingen för att leta efter frukt, kött eller annan mat) men det brukar också gå ganska snabbt.
 

Bernie

Medlem
Bumpar! Ska göra liknande resa - LAX-ORD-ARN med AA och SK. Bagaget borde gå att checka in hela vägen, men hur mkt tid behövs på ORD - räcker 2-2,5h? Kommer att behöva ta mig från T3 till T5.
 

tourist

Medlem
På en biljett? Javisst. Det kan vara lång kö i säkerhetskontrollen på T5 och jag har aldrig sett någon öppen fasttrack inför 16.25-flighten, men om inte AA-flighten är mycket försenad kommer du inte ha några problem.
 
Toppen