Jag missade tyvärr den sista delen av presentationen, men jag noterade några punkter som kanske kan vara av intresse:
Det regionala trafiken är viktig, SAS är och kommer primärt att vara ett regionalt bolag. 70% seatkm är regional trafik och 30% interkontinental ( Ex lufthansas fördelning är tvärtom)
Lågkostnadsbolagen står för största kapacitetsökningen från 2006 och framåt vilket ger nya utmaningar. På 70% av intäkterna har SAS direkt konkurrent av ett lågkostnadsbolag och norwegian enbart står för 60%.
Man ser att framtida intäkter drivs primärt av fritidsresande. affärskunden och fritidkunden är en enhet.
Det ska vara naturligt att flyga oavsett roll, och sas måste erbjuda attraktiva resor för bägge kategorier.
Angående eurobonus/credits, man tycker programmen är viktiga och vill vidareutvecka dessa. Poäng på norska inrikeslinjer nämndes specifikt som ett exempel på saker man vill se.
"Retail" nämndes, att erbjuda mervärden som kan säljas (uppgraderingar, loungeaccess etc)
Harmonisera erbjudanden, ex att införa economy extra i hela systemet. (Min kommentar: Optiontown på europeiska linjer kanske?)
Satning på leisuredestinationer: flyga mer på dessa under på "lågtrafik" (mid day). Man ska använda det man redan har (Min kommentar: inget nytt "snowflake" alltså)
Utveckla säljkanalerna: satsa mer på hemsidan, göra det enklare att boka online (lågkostnadsbiljetter ska gå via billiga säljkanaler)
Det var väl det jag fick med, det kan ha varit mer specifika saker under den sista delen jag missade.