Senaste nytt

SAS nya kabin i A320NEO

Kimmen00

Medlem
Vi ska dock inte överdriva något. Det är inte spektakulärt på något sätt (såg att @bnr kallade kärran "amazing" vilket jag kan tycka är en överdrift). Men visst, jag ser fram emot All Airbus på Köpenhamn-Stockholm.

Flög med den arn-cph förra veckan. Amazing är helt klart lite väl. Men trevligt med ny kärra. Satt i plus o tyckte det var lika trångt som vanligt. Mkt bra CC dock. Och fräscha toaletter.
 
Någon som flugit med denna kärra fler än en gång? Hur är den att åka jämfört med 737? Ja, förutom att den uppenbarligen är helt ny och tystare :)

jag har flugit med 320 neo några gånger och största behållningen är absolut att det är tystare. Men jag noterade också att man äntligen hör tydligt vad som som sägs i högtalarna. Ljudet är både högre och tydligare.

Även noterat att stoppningen i sätena ser rätt tunn ut. Det verkar inte påverka komforten, men det kanske ger lite bättre benutrymme eller fler sätesrader.
 

NyfikenGrau

Medlem
Blev A320 sharklets på bokningen Gran Canaria-Arlanda i maj, får se om den känns lika fräsch efter 6 timmar, ett riktigt eldprov :)

Alla dessa har väl WiFi? Funkat bra hittills?
 
Åkte NEO första gången i går och det var inget speciellt förutom som ni skriver tidigare att ljudnivån är betydligt lägre. Lite trevligt med belysningen också, utöver detta så inget speciellt. Om de skall beställa A321LR så hoppas jag att de kommer med 2+2-konfig längst fram då jag inte skulle vilja sitta i nuvarande konfig över atlanten t.ex.
 
Toppen