Jag ser inget fel i att de gör ett utrop och berättar att de har något nytt ombord. 99 % av passagerarna har säkert ingen aning om detta och den resterande procenten har troligtvis inte koll på vilken månad den nya tidningen ska komma.
Den mycket sympatiska pursern nämnde att det som sagt var tänkt att han skulle berätta om detta (gissar att det kommer instruktioner centralt om vad de ska nämna/lyfta fram under flygningen) så borde vara detsamma även på andra flygningar.
Tja, något större fel håller jag med om att det inte är. Däremot är det ju så att ju mer du lägger in i utropen som de flesta inte bryr sig om, desto större chans att man "kopplar bort" och därmed missar det som faktiskt är viktigt.
Håller med om att säkert mer än 99% av passagerarna inte vet att ombordmagasinet bytt namn. Men jag är lika övertygad om att 100% av de som är intresserade av att läsa ombordmagasin upptäcker det helt automatiskt när de tar fram det ur stolsfickan, om de nu bryr sig om vad det heter.
Det är ju inte direkt det att det är något fundamentalt nytt - det fanns ett magasin tidigare, det låg på samma ställe och hade i princip samma format. Det känns som en betydligt mindre förändring för den resande än när de ändrar vilka alternativ som finns i snacksmenyn, och det brukar de ju inte annonsera..
Men som sagt, jag tycker inte det är någon stor grej att de annonserar det, men det känns bara onödigt. Jag kommer definitivt inte irritera mig på det om övriga crew börjar göra det när infon väl går ut - om de inte lyckas med en "klassisk sen info" och börjar annonsera det konsekvent om någon månad eller så
men den risken tror jag är liten, det brukar ju vara rätt mycket variation i utropen även tidigare, och det fanns säkert instruktioner för vad som ska vara med även då.