Senaste nytt

SAS nya hemsida

JimmyH

Medlem
Varken appen eller hemsidan funkar för att se mina konto uppgifter , har SAS drabbats av den senaste vågen av ransomware kanske ?
 

mha321

Medlem
Varken appen eller hemsidan funkar för att se mina konto uppgifter , har SAS drabbats av den senaste vågen av ransomware kanske ?
Tveksamt, åtminstone att det skulle vara problemet här. Den typen av fel har hållit på mycket längre än så.

Men Amadeus har ju också haft stora problem nu. Som de åtminstone hävdar inte har med det att göra.
 

Nikje

Medlem
Varken appen eller hemsidan funkar för att se mina konto uppgifter , har SAS drabbats av den senaste vågen av ransomware kanske ?
Båda funkar för mig (Android och Chrome) men dom "vanliga gamla felen" är naturligtvis kvar.

Om sas.se drabbades av ransomware, borde dom betala något i så fall? Kanske bättre att börja om från början...:rolleyes:
 

AABack2ARN

Medlem
Får samma fel avseende att få fram Eurobonus-data. Däremot hittar desktopversionen två bokningar med SAS när jag loggar in medan appen bara hittar en. Den ena bokningen är gjord på sas.se och den andra gjord via Singapore Airlines (och klassas som resebyråbokning). Klickar jag på den bokningen som gjordes på sas.se händer inget medan den som gjordes via SQ visar alla resedetaljer.

Och så undrar de varför kundtjänst blir nedringda... :rolleyes:
 

Jean-Pierre

Medlem
Fly Premium funktionen med Mastercard: Boka PLUS betala för GO.

Bara vissa flygplatser funkar för mig...
Stockholm till Frankfurt eller Berlin, fungerar inte
Stockholm till Hamburg, fungerar
Stockholm till London, fungerar

Har level 4, högsta nivån, så ska inte vara någon begränsning.
Torde vara SK(IT) och hemsidan snarare än Mastercard som är problemet denna gång...
 

AABack2ARN

Medlem
Nu hänvisar SAS själva till classic-siten (Meddelande - SAS

SAS Sales & Service upplever för närvarande höga volymer av inkommande samtal.

Vi ber om ursäkt för de ovanligt långa väntetiderna just nu. Vi gör allt vi kan för att förbättra situationen. Vänligen se information kring flyg, bagage, incheckning, assistans, feedback, villkor och annan information på Reseinfo eller hantera din bokning på My Trips eller i SAS App. Beroende på din biljettkategori kan du också ändra eller avboka SAS biljetter via SAS app.

An improved basic version of SAS Classic is now released for Norway, Sweden and Denmark. The new website continues to be available with our full service offering.

Functionality on SAS Classic will be limited compared to the new website. You can use SAS Classic to:
· Book SAS flights and award flights (excluding campaigns)
· Book SAS Travel Pass trips and youth tickets
· Check in
· Managing your travel (incl. cancelation within 24 hours after booking*)

SAS Classic [classic.sas.xx] is available to ensure a satisfactory customer service while the new website is under development.

We have received a number of comments from customers that their user experience is not optimal on the new web, and SAS is of course responsive to this feedback. SAS is working intensively to ensure that our new website reaches its full potential. More information regarding this work will follow shortly.

Gillar detta "Functionality on SAS Classic will be limited compared to the new website." Japp, och skillnaden är att SAS Classic fungerar. Om SAS ser det som en begränsning börjar jag fundera på vad i hela friden de håller på med ;)
 

intuition

Medlem
"We have received a number of comments from customers that their user experience is not optimal on the new web, and SAS is of course responsive to this feedback. SAS is working intensively to ensure that our new website reaches its full potential. "
Det känns ju skönt att se ett så pass uppriktigt inlägg, men hur kunde det dröja månader att komma till den insikten?
 

Homer

Medlem
Fly Premium funktionen med Mastercard: Boka PLUS betala för GO.

Bara vissa flygplatser funkar för mig...
Stockholm till Frankfurt eller Berlin, fungerar inte
Stockholm till Hamburg, fungerar
Stockholm till London, fungerar

Har level 4, högsta nivån, så ska inte vara någon begränsning.
Torde vara SK(IT) och hemsidan snarare än Mastercard som är problemet denna gång...

Varken München, Frankfurt eller Berlin har någonsin fungerat för mig. Varken från ARN eller CPH
samma sak med Warszawa, Krakow och Wroclaw
 
Toppen