Senaste nytt

SAS nya hemsida

obs

Medlem
Jag tänkte på ARN-CPH som jag oftast flyger, som kostade 700-800kr förra året och 900-1100kr nu.

Jag har också märkt att de har höjt priserna. Igår kollade jag på en biljett Stockholm-Billund(-København)-Stockholm i marts 2018. Den kostade drygt 2100 SEK i Eco och nästan 3000 SEK i Plus vilket motsvarar en prisökning på drygt 13% jämnfört med vad jag har fått betala för liknande biljetter under 2017.

Jag undrar om det kanske är så att skandinaviska resenärer nu får betala för att SAS kan vara konkurrenskraftiga på "bortaplan"...
 

palmen

Moderator
Jag tänkte på ARN-CPH som jag oftast flyger, som kostade 700-800kr förra året och 900-1100kr nu.
OK så det är enkelbiljetter på ARN-CPH som avses där priset gått upp 2-300 kronor i plus jämfört med tidigare F&F kampanjer?
När jag söker på ARN-CPH så får jag priset 825 kronor i plus så det är inte direkt mycket mer än de 700-800 kronor som du säger att det kostat på tidigare F&F. Prishöjningen är med andra ord 3-18% beroende på om priserna du tidigare fått var 700 eller 800 kronor.
Om du tycker att det är omöjligt att boka plus på denna sträcka om priset gått upp med kanske 10% (antagande att biljett tidigare kostade 750 kronor) så är det bara att beklaga att det nu blivit för dyrt för dig, alternativet att boka i GO finns dock kvar där jag tycker att 399 kronor för enkel på sträckan ARN-CPH är helt ok och förväntar mig inte lägre priser än så.
upload_2017-4-25_21-10-26.png
 

Kimmen00

Medlem
Jag lyckas inte komma åt mina bokningar på nya hemsidan, sidan laddar aldrig fram dessa. Men efter mycket letande hittade jag hur man får fram bokningarna på den gamla sidan: Mina bokningar - SAS

Kan vara bra att bokmärka så att länken är nära till hands om den nya sidan inte fungerar

Perfekt.. på den gamla kunde jag välja sittplats på turkish/austrian-flygen för vår bonusresa, något som ej gått att göra på den nya hemsidan.
 

Börnen

Medlem
Någon som har hittat var man kan lägga till sitt Eurobonusnummer på en resa bokad för Eurobonuspoäng? Inte nöjd att ha boarding group H som EBD
 

palmen

Moderator
Någon som har hittat var man kan lägga till sitt Eurobonusnummer på en resa bokad för Eurobonuspoäng? Inte nöjd att ha boarding group H som EBD
På flygplatsen går det definitivt, möjligt att det går att göra via online checkin. Jag gjorde det på Arlanda när jag kom dit i alla fall.
 

Dr. Miles

Expert
På flygplatsen går det definitivt, möjligt att det går att göra via online checkin. Jag gjorde det på Arlanda när jag kom dit i alla fall.
På online på SAS webbsida kunde jag inte ändra bonuskortnummer på en bonusresa vid online check in, däremot på check in automaterna, ja.
 
Toppen