Senaste nytt

SAS nya hemsida

Gynt

Medlem
Kanske nämnt tidigare i tråden. Men förvånad över att det varit såpass mycket strul efter go-live i Sverige. Tex köpa Lounge access vid inchecking fungerar ej samt ordentligt strul med att ge bort EB kort. Bekräftat av kundtjänst att "Det funkar inte riktigt ännu". Annars bra UX och känns tilltalande.
 

palmen

Moderator
Såg faktiskt en bra ny funktion när man ska boka resor (helt klart finns det några förbättringar).
I kalendern för att välja datum så har de märkt ut helgdagar, jag hade ingen koll på när Kristi Himmel var i år men det var utmärkt i kalendern (för det är väl den som inträffar den 25e?)
upload_2017-1-17_14-5-9.png
 
Såg faktiskt en bra ny funktion när man ska boka resor (helt klart finns det några förbättringar).
I kalendern för att välja datum så har de märkt ut helgdagar, jag hade ingen koll på när Kristi Himmel var i år men det var utmärkt i kalendern (för det är väl den som inträffar den 25e?)
Visa bifogad bild 60489
Halvt rätt av SAS. De hade ju kunnat skriva ut vilken helgdag det är också. Men ärligt talat så borde de fixa de mest nödvändiga sakerna innan de börjar med massa lull-lull
 
  • Gilla
Reactions: bnr

palmen

Moderator
Halvt rätt av SAS. De hade ju kunnat skriva ut vilken helgdag det är också. Men ärligt talat så borde de fixa de mest nödvändiga sakerna innan de börjar med massa lull-lull
Det gör dom också om man för muspekaren över aktuell dag. Jag antar att detta är funktionalitet som kravställts från första början och att det itne är något de prioriterat att fixa istället för de uppenbara buggar och konstigheter som finns.
upload_2017-1-17_14-57-18.png
 

Plompe

Medlem
Längst ner på sidan finns "Info om resa till USA" klickar man på den kommer man till en sida i gamla miljön där det i sin tur finns en länk till :confused: att lämna reseinfo. Dock dyker det upp ett pop-up som frågar vilket språk man vill välja - och där har jag ibland fastnat samt att man då är urloggad och måste ange namn och bokningsreferens. Men om man bara klickar bort fönstret har jag kommit vidare. Suck! Då är man i flysas.com miljön och då kommer man inte tillbaka (i alla fall gjorde inte jag det) till startsidan med mindre än gå in och skriva in sas.se på nytt i browsern. Känns verkligen som om man släppt något halvfärdigt (igen:mad:).

Herre G*d...
 

SK989

Medlem
Om man väljer "Resmål" på SAS nya hemsida får man upp massa felaktig information. Bl.a. påstås det att SAS flyger till BKK, MAD, LYS, BRE m.fl. städer som SAS inte alls flyger till. Å andra sidan så har man missat att SAS flyger till flera ställen såsom SKG och BLL samt en hel del av säsongsdestinationerna såsom INN, OLB, BIQ, PMO m.fl.

En annan rolig sak är att SAS inte längre placerar Skottland i Storbritannien.

Att ingen uppenbarligen kvalitetsgranskat en sådan rudimentär information som till vilka plaster SAS flyger ger inte direkt ett seriöst intryck.
 
Toppen