Senaste nytt

SAS nya hemsida

Elberto

Medlem
Alltså nu har det blivit riktig illa med nya sidan. Loggade precis in och mina resor är borta.
Och plötsligen så uppdaterade systemet min profil med ett 5 år gammalt folkbokförningsadress.
Jag är helt säkert på att den var okej för 2 dagar sen....
 

Homer

Medlem
Underligt nog så fungerar det på vissa av mina bokningar, men inte andra. Alla bokade på samma sätt via hemsidan och bara SAS flighter.
Sedan är det rätt underligt att man skickas vidare till gamla sidan på befintiliga bokningar, men kommer till en helt nydesignad seating sida för en ny bokning.


Jag har 2 poängbokningar gjorda samma och för samma sträcka när det var 70 års jubileum, med
ena bokningen skickas jag till den nydesignade sidan med andra bokningen gamla sidan.
 
Den där lilla grafiken som visar resan inklusive mellanlandningar måste var någon funktion som antingen blivit fantastiskt populär bland många flygbolag eller så är det någon funktionalitet Amadeus lagt till för nu har jag sett den på flera bolags bokningssidor inklusive Americans europeiska sidor (som nyttjar Amadeus)... Skönt att de fokuserar på grafiskt lullull i stället för att göra en bra och fungerande bokningsdialog :(
Jag kan glädja dig med att inte ens den har de fått rätt. Mellan kl 22:15 och 22:45 är det tydligen 55 minuter...
IMG_7286.PNG
 

nissefalk

Medlem
Jag bokade en resa till mig själv Göteborg-Arlanda, gick sedan in igen för att boka åt frugan på samma ut datum men annat hemdatum, valde för henna ut 2a Maj och tillbaka 18e Maj, när jag kommer fram till betalning för henne så blir datumen hela tiden 1a till 17e Maj, provade rensa cookies, rensa cashen starta om Chrome, samma på Safari, gick sedan istället in på Book cheap flight tickets on scheduled international flights! - SAS valde USA som land och bokade samma flyg åt henne i USD fick samma pris och det var ok då jag kunde betala med ett USD baserat AMX kort, krångligt värre.

Kunde dock välja platser när jag gjorde dessa bokningar utan problem.
 

AABack2ARN

Medlem
Surfade runt lite igår. Vädligt många länkar som ledde till sidan 404 Page not found :(

Känner mig inte jätteimponerad. Har bara en bokning med SAS men den kunde jag inte se. Dock gjord av resebyrå (men syns på appen).
 
Toppen