SAS nya boardingkort

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fcx, 1 Juli 2016.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har noterat en liten förändring på SAS boardingkort senaste månaden. Vid första anblick så ser de precis likadana ut som tidigare, men två saker har förändrats:

Det står numera "FAST TRACK AVAILABLE XXX" för att visa att man har tillgång till fast track på XXX, en smart förbättring.

Sedan så har det smugit sig in en ny kolumn "ZONE". Kan det kanske vara första steget mot att ha zonbaserad boarding och äntligen få ordning på prioboarding?

DSC_0603.JPG

2. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det sade på göteborgsmötet med SAS att de skulle testa något nytt sätt att få till prioboarding. Det är inte orimligt att detta är ett steg i den riktningen.

GOTATH och Najk gillar detta.
  3. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är väl inte helt nytt om jag inte missminner mig?
    Vill tro att jag sett båda dessa förändringar (åtminstone Zone) sedan i vintras, ungefär.

Sen så borde du överväga att byta ut bilden (om den är din egen), även om du suddat ut en hel del information så finns den tillgänglig i sträckkoden också - öppen för alla som orkar tänka lite.

FFS gillar detta.
  4. Crater

Crater Medlem

Zone är en United grej, eller heter det något annat där?
    Det funkar bra i USA iaf om man har auktoriteten att genomföra det, där har jag försökt smita men blivit avvisad nämligen.

Tillägg: Group heter det.

Last edited: 1 Juli 2016
    El0 gillar detta.
  5. mha321

mha321 Medlem

Also bolag i Usa kör väl med det? (och säkert en del andra också). En del kallar det zone och en del kallar det group, men det är samma sak.

Kan bara hoppas att det är det som det betyder. Det känns som ett system som åtminstone har en teoretisk chans att fungera för sas, eftersom det inte behöver förklaras och diskuteras varesig med passagerare eller personal varför en viss person sitter i en viss zon.

6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag tittar igenom gamla boardingkort så är det sista jag har som det inte står Zone på från 27 maj, så förändringen har skett efter det.

Den som är orolig över streckkoden kan ju försöka läsa den :)

011430121 gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt boardingkort från 21 Juni innehåller ingen av de förändringar som nämns. :/ Undrar om det bara är vissa destinationer som de testar på.

CharlieK gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!