Senaste nytt

SAS nya A330E

mha321

Medlem
Varför visar då Expertflyer at 1/3 av platserna i Bus er lediga och 2/3 av platserna i Plus, mens sas.se visar inga lediga biljetter i Plus och bara 3 i Bus?
På vilket sätt visar den det? Om du tittar på seatmap så syns bara de som aktivt valt säte där - övriga placeras inte ut förrän precis före flighten. Det har inget med hur många faktiskt lediga platser som finns.

När jag tittar på den flighten på ExpertFlyer availability-sidan så visar även den att dete finns 3 platser kvar i bokningsklass C eller D (=Business), och att allt annat är slut. Så ExpertFlyer matchar helt med SAS.
 
På vilket sätt visar den det? Om du tittar på seatmap så syns bara de som aktivt valt säte där - övriga placeras inte ut förrän precis före flighten. Det har inget med hur många faktiskt lediga platser som finns.

När jag tittar på den flighten på ExpertFlyer availability-sidan så visar även den att dete finns 3 platser kvar i bokningsklass C eller D (=Business), och att allt annat är slut. Så ExpertFlyer matchar helt med SAS.

Du har helt rett, kortslutning hos mig. Jag antog att dom flesta i plus och bus hadde valt plats, men så är det ju inte.
 
Kan förbereda er att senaer i veckan lär de dyka upp lite bilder på detta plan från min del. Va idag på förmiddagen på pressvisningen av planet på Arlanda.

Fick möjlighet att prata lite med SAS chefpilot på planet och lite intressanta uppgraderingar av systemet.

Se lite bifogade bilder från eventet.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
3612446db2f60fb2c6a7bf41b0c5a0fd.jpg

Nu är båda nya maskinerna påväg till Chicago, den äldsta från ARN och den andra från CPH. Frågan är vilken som sen vänder tillbaka till ARN och kör SK963 till HKG imorn eftermiddag? :)
 
3612446db2f60fb2c6a7bf41b0c5a0fd.jpg

Nu är båda nya maskinerna påväg till Chicago, den äldsta från ARN och den andra från CPH. Frågan är vilken som sen vänder tillbaka till ARN och kör SK963 till HKG imorn eftermiddag? :)

Ja du vad jag vet ingen av dem... Enligt SAS väntar dom ännu på tillstånd från kinesiska myndigheter gällande den nya flygplansmodellen A330E.. USA är enligt SAS snabba att lämna ut tillstånd men kina är mer "lotto".
 
Toppen