Senaste nytt

SAS mobile-app

Kris

Medlem
Har liknande hit and miss-upplevelser. Tycker dock det fungerat sämre de senaste få månaderna. Kanske någon bakomliggande "förbättring"...

Om det är tillförlitligt, så är boarding-notiser en användbar service.
 

LPC123

Medlem
Hej
Går det verkligen inte att få in flygningar med andra star alliance bolag i SAS appen? det är så frustrerande att det inte går.
 

LPC123

Medlem
Nej jag förstår varför men tycker det hade varit bra med en app och inte en för varje flygbolag. Att få alla boardingkort etc i samma app hade varit skönt.
 
Nej jag förstår varför men tycker det hade varit bra med en app och inte en för varje flygbolag. Att få alla boardingkort etc i samma app hade varit skönt.
Det håller jag med om.
Men det är väl en del praktiska bekymmer med olika bokningssystem, incheckningssystem, avtal mellan parterna osv...
Tidigare fanns appen MyFlights där man åtm kunde samla nästan alla bokningar, men dessvärre så ändrade Amadeus avtalen så att godkännande krävdes mellan samtliga parter för att kunna inhämta infon.

Amadeus egen app skulle nog kunna funka för dig. Samlar inte ihop boardingkorten men du kan klicka dig vidare och spara ner i Wallet om du har iPhone.
CheckMyTrip – Travel Itinerary av Amadeus CheckMyTrip – Travel Itinerary i App Store

Edit: fast t ex Lufthansa har spärrat sina bokningar från den typen av appar, så helt optimal är den inte...
 

Canadien

Medlem
Hej
Går det verkligen inte att få in flygningar med andra star alliance bolag i SAS appen? det är så frustrerande att det inte går.
Det går om det tex är en bonusresa som är bokad med SAS biljettnummer, även om den enbart inkluderar andra star alliancebolag.
 

Hafermann

Medlem
Kan rekommendera appen TripCase som jag använder. Jag vidarebefordrar mina bokningsbekräftelser, och så läggs det upp snyggt och prydligt i kronologisk ordning. Däremot landar inte boardingkort där automatiskt. Men det använder jag wallet till.
 
Toppen