Senaste nytt

SAS Meet and Greet Stockholm 23 Maj 2017

Vi får inte glömma att det är en grym konkurrens i branschen, inom Skandinavien och inom Europa.
Det gäller att lägga kraften där så många som möjligt kan nyttja servicen annars överlever inte SAS.
Jag är inte intresserad av en bemannad bar bättre då att få en riktig lounge och fast track på ARN T4 och inte som idag 15 min kö i FT vid 1400.
Är det så behövs det ingen lounge.
 

Nemo

Medlem
Gym lät ju utmärkt, det är något jag har saknat de gångerna det blir lite för många timmar i väntan på nästa flyg, speciellt på hemväg. Betydligt bättre än bemannad bar för min del.
Just i Oslo Gardermoen finns det ett utmärkt gym på bland annat Radisson, 30 sekunders promenad från flygplatsen. När reser du vidare inrikes Norge behöver du (oftast) gå landside ändå. Radisson har också förslag på löpturer i omgivningen (finns exempelvis ett vackert ravinlandskap en km söderut), fråga efter cykelkarta. Därför kan man ju undra varför SAS ska lägga sina obefintliga slantar på ett gym airside.
 

telelina

Medlem
Jag tyckte att det var ett mycket trevligt event! :) Kanske inte jättemycket ny info men det är ok.
Jag uppskattade verkligen att få gå runt och prata med SAS anställda som jobbade med de här grejerna. Att prata med Eurobonusansvarig direkt var ju en otrolig förmån!
Jag tycker att upplägget var kanon, mat och dryck var bra. SAS folket verkligen lyssnade och tog in det man sa. Det var en positiv och glad stämning. Alla på SAS hälsade och tog i hand både när man kom o när man minglade fritt. Jag fick iaf känslan att de bryr sig.
Själv reser jag ofta med träningskläder i handbagaget och gillar idén med gym. Tänker att jag mest skulle använda det på utresan i så fall.

Sist men inte minst så var det fantastiskt roligt att träffa så många BC-vänner där. Både de som man känt läääänge (011 jag har inte glömt dig nu) och de nya bekantskaper som gjordes.

Kul var också att ett gäng av er hängde med hem till mig på efterfest. Påminde om BC 2årsfesten. :)
 

maswan

Medlem
Just i Oslo Gardermoen finns det ett utmärkt gym på bland annat Radisson, 30 sekunders promenad från flygplatsen. När reser du vidare inrikes Norge behöver du (oftast) gå landside ändå. Radisson har också förslag på löpturer i omgivningen (finns exempelvis ett vackert ravinlandskap en km söderut), fråga efter cykelkarta. Därför kan man ju undra varför SAS ska lägga sina obefintliga slantar på ett gym airside.

När jag spenderar flera timmar i Oslo så är det oftast för att mötet slutade kontorstid eller strax innan, men jag har ett rätt sent flyg ut (eftersom jag ändå inte kommer till Umeå med något tidigare än 22-flyget). Så då vill jag ju in, äta lite mat, jobba en stund, och sedan göra något. Men tack för tipsen, de kan kanske appliceras i framtiden!

Om det är värt SAS pengar eller inte är en annan fråga, det beror ju också lite på var de lägger ambitionsnivån. Jag är personligen rätt nöjd över standard scandic-gym som är rätt små, behöver egentligen inte mer än en god uppsättning hantlar och en bänk för att påminna min kropp om att stillasittande inte är hela sagan. Om man ändå bygger ett "spa", så man har ombyte och duschlokaler så är en mindre gymhörna i det inte så stort tillägg. Vi får väl se hur det blir.
 

hg1980

Medlem
Jag är inte särskilt intresserad av att gå på gym när jag är på en flygplats (dricker hellre en god öl), men måste ändå säga att jag förstår SAS beslut att investera i ett. Det ger dem lite edge, på ett modernt och hälsoriktigt sätt. Tror det är helrätt gjort av dem.
 

011430121

Medlem
Det talades om att det kommer nya långlinjer när A350 kommer om två år, det informerades inget om A340 skall behållas eller fasas ut. Inga destinationer nämndes.
Vidare så talade man om varför SAS öppnar baser utanför Skandinavien, gjordes en märklig i mitt tycke jämförelse med Ericsson, om de öppnar en fabrik utomlands så anställer de lokalpersonal. Jag förstod inte mycket av det inlägget, hade läppjat på en halvt glas vitt.
 
Men när det samtidigt saknas en uppgradering av loungen på Kastrup, man har nyss tagit bort lounge access på många andra flygplatser, man har en hemsida som är långt under standard och massor av andra viktiga saker som man kunde lägga pengarna på, så verkar det lite tokigt att bygga ett gym.

Som jag förstod infon från en loungeansvarig så skulle både loungen i Kastrup och på Arlanda inrikes få en uppfräschning inom kort (i höst förstod jag det som). Inrikes Arlanda skulle väl även få större yta.

När jag frågade någon annan chef om vad som var det största på gång inom SAS just nu sa hon (utöver nya maten inom Europa) och med reservation för att det lät lite tråkigt - migrationen av servern som nu skulle ge helt andra möjligheter och att saker skulle fungera bättre. (Sen är gym inte riktigt min grej - vare sig på flygplats eller annars.)
 
Toppen