Senaste nytt

SAS med seatblocking for sine premium passasjerer

niksal

Medlem
Ingen seatblock idag OSL-CPH i Y+. Fanns definitivt möjligheten, men min rad var en av de få där jag hade någon på mittsätet.
 
Fick blockat säte i Y både CPH-PEK och PEK-CPH förra resp förrförra veckan, mycket uppskattat! Tycker detta är en "enhancement" som bör lyftas fram!
 

Agö

Medlem
Blockat säte vid nödutgång på en CRJ-900 SK1591 CPH-BRU idag. Mycket angenämt på en annars välfylld kärra.
 

A380*G

Medlem
Hur vet ni när det är blockat och när det bara är slumpen?

En riktig seat block för mig är när ingen kan välja ett visst säte förrän alla andra lediga säten är tagna. Att någon bara inte råkar välja ett visst säte ser jag inte som en seat block.
 

Agö

Medlem
Hur vet ni när det är blockat och när det bara är slumpen?

En riktig seat block för mig är när ingen kan välja ett visst säte förrän alla andra lediga säten är tagna. Att någon bara inte råkar välja ett visst säte ser jag inte som en seat block.

Såg det på ExpertFlyer före flighten. Titta t.ex. på SK1416 på måndag 27/5. Jag sitter på 6F. 6E är blockerad. Det gäller dock, som du kan se, inte för alla rader. Sedan får man ju vara beredd på att fler biljetter säljs.
 

A380*G

Medlem
Såg det på ExpertFlyer före flighten. Titta t.ex. på SK1416 på måndag 27/5. Jag sitter på 6F. 6E är blockerad. Det gäller dock, som du kan se, inte för alla rader. Sedan får man ju vara beredd på att fler biljetter säljs.

Ok, men släpps inte detta när FM tar över?
 

NotRyan

Medlem
Jag förstår inte det här. Jag är EBG och får sällan sätet bredvid mig tomt. Nu har jag en flight på måndag i B717 där jag ser att de flesta A och E-platser är blockade i den främre delen av kabinen , dock inte 4A. Jag sitter på 4C :(

Mvh
/NotRyan
 
Toppen