Senaste nytt

SAS med seatblocking for sine premium passasjerer

Malu

Medlem
Jag flög ARN-GOT nu ikväll och där fungerade seatblock alldeles utmärkt. Flighten var ganska full, men på de första raderna var det konsekvent ledigt på mittplatserna. Kommer det här fungera framöver så är det en klar förbättring!!
 

Holloman

Medlem
Definitivt ingen block för mig från Oslo igår. I princip alla rader runt mig hade tomt mittensäte (inklusive min kollega som är EBB ett par rader längre bak) Själv fick jag en medpassagerare med extremt potent kroppsodör och väldigt vassa armbågar/långa armar bredvid mig :(
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tittade på morgondagens flygningar till CPH och NCE och kan konstatera att återigen syns seatmap på ExpertFlyer med mindre än 24h och att nästan var och varannan person i ekonomi har seatblock. Eftersom det inte fanns NÅGON med ASR på dessa flygningar innan checkin öppnade har jag svårt att tro att 25 EBG har dykt upp så detta med seatblock verkar vara något annat (eller så gynnas även EBS)

Hursomhaver en trevlig förmån
 

mha321

Medlem
Jag tittade på morgondagens flygningar till CPH och NCE och kan konstatera att återigen syns seatmap på ExpertFlyer med mindre än 24h och att nästan var och varannan person i ekonomi har seatblock. Eftersom det inte fanns NÅGON med ASR på dessa flygningar innan checkin öppnade har jag svårt att tro att 25 EBG har dykt upp så detta med seatblock verkar vara något annat (eller så gynnas även EBS)

Säkert ganska många EBG som bokar utan att göra ASR. T.ex. alla som har någon på företagets adm-avdelning som fixar bokningen. Säkert många som inte bryr sig ett dugg på kortdistans åtminstone och inte kör igenom det steget i bokningen även när de bokar själva.

25 st = 100% låter ganska mycket dock.
 

AABack2ARN

Medlem
Delvis undrar jag om det blockerades säten för att skapa förutsättningar för jämvikt. Det var nog högst 50 passagerare ombord på en 319 så det var lite prat om vikt och balans hörde jag.
 

Agö

Medlem
Seat block ikväll från LHR, SK1508. Ruskigt fullt plan (A320), säte 7B i ekonomi var tomt (vilket inget säte i Economy Extra var...). Damen på 7C undrade nog hur hon kunde ha sådan tur. Eller så var hon kanske Pandion och det var jag som hade tur...
 

ErikOM

Medlem
Både på flighten ARN-FRA och FRA-MAD hade jag ett ledigt säte brevid mig trots att dom båda gångerna ropade ut att flyget var helt fullt och att man bara skulle ta med max 1 väska ombord etc etc. På båda flighterna var det max 4-5 säten som var lediga så jag är helt klart nöjd. Tack Lufthansa!
 

A380*G

Medlem
ErikOM: skönt för dig! Dock handlar denna tråd om SAS ;)

Har du EBG, SEN eller någon annan status i *A?
 
Toppen