Senaste nytt

SAS med seatblocking for sine premium passasjerer

Sebbef83

Medlem
Jag och en arbetskollega flög från Malaga till Köpenhamn den 12/11 med biljetter i SAS Plus (olika bokningar). Jag ringde kundtjänst för att beställa veg.mat och passade även på att boka säten, agenten bokade först plats åt mig men kunde inte boka min kollega bredvid mig eftersom sätet hade blockerats. Agenten sa något i stil med "the seat next to you got blocked, probably because you're gold status, so it will remain empty the whole flight".

Seat blocking verkar ha fungerat iaf från Malaga - Köpenhamn.
 

AABack2ARN

Medlem
Innan jag checkade in på morgondagens flyg kunde jag konstatera på ExpertFlyer vilka stolar som stod markerade med X. Valde säte via SAS incheckning på en rad med tre X. Alla tre säten var valbara. På ExpertFlyer kan jag direkt därefter konstatera att min gångplats är upptagen :))) men att mittplatsen bredvid mig nu inte längre är markerad med ett kryss utan symbolen "P$". Dvs den ser ledig ut men är valbar för premiumpassagerare eller mot betalning. Förhoppningsvis indikerar det på att en normal passagerare INTE skall kunna välja den platsen innan alla andra platser är valda. Vi får väl se i morgon...
 
Toppen